Przypominamy, że wakacjach mieszkańcy naszej metropolii będą mieli mniej połączeń kolejowych do wyboru. Z rozkładu jazdy zniknie kilka linii obsługiwanych do tej pory przez Przewozy Regionalne. Spółka rezygnuje z nich, by skoncentrować się na obsłudze połączeń regionalnych. Częściowo tę lukę w rozkładzie uzupełnią nowe połączenia Kolei Wielkopolskich.
Od 1 września Przewozy Regionalne skoncentrują swoją działalność na obsłudze połączeń regionalnych, uruchamiając codziennie około 1.600 pociągów Regio – informują władze firmy – spółka zdecydowała o ograniczeniu komercyjnego segmentu swojej działalności, czyli pociągów interRegio i Regioekspres oraz interRegiobusów.
Większość pociągów Przewozów Regionalnych ma zasięg regionalny i aglomeracyjny i działa na zamówienie samorządów wojewódzkich. Uzupełnieniem tych połączeń były te o zasięgu ogólnokrajowym, międzynarodowe REGIOekspresy i interREGIObusy. Te jednak będą teraz znacznie ograniczone od 1 września.
Jest to spowodowane realizowanym obecnie w firmie procesem restrukturyzacji mającym doprowadzić do uzyskania przez nią trwałej rentowności, a tym samym umożliwiającym przeprowadzenie inwestycji m.in. w nowy tabor, na czym mają skorzystać przede wszystkim pasażerowie – wyjaśniają władze spółki.
Z analiz finansowych wynika, że połączenia na trasach krajowych jest mało opłacalne. Bejmy*, które wpływają do kasy za bilety na te połączenia nie pokrywają kosztów związanych z ich uruchomieniem.
Z końcem sierpnia przestaną zatem funkcjonować niektóre połączenia. Oto te bany*, które do tej pory kursowały w naszym regionie, a znikną z rozkładów jazdy od września: Mewa (Szczecin – Poznań – Warszawa), Portowiec (Szczecin – Poznań – Warszawa), Warta (Poznań – Konin – Warszawa), Drwęca (Poznań – Toruń – Olsztyn), Mamry (Olsztyn – Toruń – Poznań – Wrocław – Jelenia Góra).
Nie będą również już kursowały weekendowe bany Lednica (Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz) oraz sezonowy Bosman (Warszawa – Poznań – Szczecin – Świnoujście).
Z rozkładu jazdy znikną także pociągi Regioekspres Kowalski i Schmidt kursujące z Poznania do Frankfurtu nad Odrą.
Jest też dobra informacja dla pasażerów. By zapełnić lukę po wycofanych przez InterRegio dodatkowe bany wprowadzą natomiast Koleje Wielkopolskie. Najważniejsze zmiany dotyczą linii Poznań – Gniezno oraz Poznań – Konin.
Uruchomimy nowy pociąg do Gniezna w godzinach popołudniowych, będzie to dodatkowa opcja powrotu z Poznania do Gniezna dla wszystkich uczących się i pracujących w stolicy Wielkopolski – zapowiada Beata Wagner z Kolei Wielkopolskich – ponadto od połowy września pojawi się więcej pociągów do Konina i Koła.
* bana to w gwarze poznańskiej pociąg, a bejmy to pieniądze
Dodaj komentarz