Galeria Miejska Arsenał
Adres: Stary Rynek 3
Poznań
Galeria Miejska Arsenał - zapowiedzi wydarzeń
pn: nieczynne, wt-sb: 12-19, nd: 11-15
bilety:normalny 5,- ulgowy 3,- grupowy [do 30 os.] 20,- rodzinny [do 5 os.]7,-
Malta Festival: Panel: Inżynieria obrazu – FORUM
Opis
Obrazy – wizualne, językowe – powstają zawsze w pewnym kontekście, który może podlegać ideologicznej, a więc politycznej i prawnej manipulacji. Jak obrazy kreują nasze tożsamości (rasowe, klasowe, seksualne, narodowe)? Jak wpływają na dokonywane przez nas podziały na winnych i ofiary, legalnych i nielegalnych, wykluczonych i tych „unormowanych”? Jaką rolę w tym procesie odgrywają współczesne media?
uczestnicy panelu:
Andrzej Leder – doktor habilitowany. Pracuje w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Wydał rozprawy filozoficzne: Nieświadomość jako pustka. Wokół myśli Freuda i Husserla oraz Nauka Freuda w epoce ‘Sein und Zeit’, a także dwa zbiory esejów dotyczących filozofii kultury: Przemiana mitów, czyli życie w epoce schyłku oraz Przemiana mitów druga, czyli wojna o obrazy, ten ostatni wyróżniony w 2004 roku przez Fundację Kultury. Mieszka w Warszawie.
W. J. T. Mitchell – profesor historii sztuki na Uniwersytecie w Chicago, teoretyk mediów i kultury wizualnej. Jest autorem słynnej tezy o nadejściu „zwrotu obrazowego”. Jego książki przeszły do klasyki humanistyki światowej, m.in. Iconology (1986), Picture Theory (1994), What Do Pictures Want? (2005). Aktualnie pracuje nad Medium Theory, Cloning Terror: The War of Images, September 11 to Abu Ghraib.
prowadzenie:
Paweł Mościcki – filozof, eseista i tłumacz, doktorant w Szkole Nauk Społecznych PAN w Warszawie. Interesuje się współczesną filozofią, sztuką, a także krytycznymi dyskursami politycznymi. Członek zespołu „Krytyki Politycznej”. Tłumaczył książki Alaina Badiou, Dereka Attridge’a, Slavoja Žižka, Jacques’a Rancière’a. Redaktor tomu Maurice Blanchot. Literatura ekstremalna (2007) oraz autor książek Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej (2008) i Godard. Pasaże (2010). Obecnie pracuje nad doktoratem o pojęciu potencjalności u Agambena oraz przygotowuje projekt badawczy poświęcony sztuce i utopii w XX wieku.