Innowacje i Kreacje – wystawy na Woli
Eco-design
Mówiąc o współczesnym wzornictwie przemysłowym coraz częściej wskazujemy na produkty określane mianem eko designu czy designu zrównoważonego. Czy jest to tylko chwilowa moda związana z ekologicznym stylem życia? Czy faktyczna potrzeba konsumentów chcących eliminować negatywny wpływ na środowisko naturalne? Świadomość projektantów i producentów w procesie tworzenia produktu zrównoważonego na przestrzeni ostatnich lat znacznie się zwiększyła głównie za sprawą pogłębiającego się kryzysu ekologicznego, znacznego wzrostu gospodarczego oraz wyczerpywania się zasobów naturalnych. Wystawa Eko designu w pawilonie „Wola. Innowacje i Kreacje” ma na celu zaprezentowanie produktów, których rozwiązania projektowe są przykładem designu zrównoważonego, którego jak się przekonają widzowie coraz więcej na polskim rynku wzornictwa przemysłowego
ReVita Wielkopolsko (od września 2011r.)
Pokaz projektów pokonkursowych “ReVita Wielkopolsko!”. Projekty to próba zainspirowania świeżego i kreatywnego spojrzenia na tereny dotychczas opuszczone, które ulegają degradacji. Ideą konkursu jest wydobycie z tych miejsc nowej energii i odkrycia ich uśpionego potencjału. Efektem ma być pomysł na nową funkcjonalność i nowy wizualny „kostium architektoniczny” . W ramach wystawy odbywa się też prezentacja artystycznych zdjęć pięciu wybranych obiektów zgłoszonych do konkursu przez wielkopolskie gminy w 2011 roku, autorstwa Światosława Wojtkowiaka.
Made of Boxes
Prezentacja wybranych światowych realizacji w technologii architektury modułowej z wykorzystaniem kontenerów biurowych i morskich. Nowość światowej ekologicznej architektury.
Studenci i Absolwenci
Na wystawie zaprezentowane są prace studentów i absolwentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej. Ekspozycja to prototypy form wzorniczych, mebli oraz modeli obiektów architektonicznych. Wystawa jest doskonałą okazją na przyjrzenie się efektom procesu twórczego studentów poznańskich uczelni wyższych o kierunkach projektowych.
PROGRAM WARSZTATÓW:
16:00 – 17.00 – część wykładowa
– Co to jest wizerunek . Po co nam świadomość marki.
a. definicja dobrej marki
b. marka jako kluczowy element strategii sprzedaży
c. branding = ciągła zmiana. Po co nam projektant?
– Elementy komunikacji wizualnej: logo, plakat, strona www, ulotka, dokumenty firmowe, opakowanie, reklama prasowa
17:00 – 17:10 przerwa
17:10 – 20:00 część warsztatowa
Zadaniem postawionym uczestnikom warsztatów będzie sporządzenie briefa zawierającego wybrane informacje na temat firmy oraz stworzenie np. identyfikacji firmy zgodnie z założeniami Klienta odnośnie projektu
17:10 – 17:50 część pierwsza – przygotowanie
– Omówienie budowy briefa oraz najważniejszych elementów jakie powinien zawierać;
– Przedstawienie kilku przykładowych briefów i omówienie najczęstszych błędów
– Podział uczestników na 3 grupy po 5 osób
17:50 – 18:00 przerwa
18:00 – 18:50 część druga – realizacja
– Ustalenie rodzaju firmy oraz zadania, które będzie zawierać brief
– Przygotowanie briefów
– Indywidualne omawianie problemów, które pojawią się w trakcie pracy
18:50 – 19:00 przerwa
19:00 – 20:00 część trzecia – omówienie wyników
– Każda z grup prezentuje przygotowane przez siebie briefy
– powstał brief – wybór projektanta – jak wybierać?
– Wspólne omówienie wyników warsztatów