Map data © OpenStreetMap
Repertuar kina Bułgarska 19
13:30 – ANATOMIA UPADKU – Poznańska premiera
reż. Justine Triet, prod. Francja, 2023 r., czas projekcji: 150 min.
Polska premiera kinowa: 23 lutego 2024 r.
Polska premiera kinowa: 23 lutego 2024 r.
13:40 – THE CHOSEN (sezon 4, odcinki 3-4, lektor) – Poznańska premiera
reż. Dallas Jenkins, prod. USA, 2023 r., czas projekcji: 135 min.
Przygotowany specjalnie dla kin premierowy ponad dwugodzinny drugi set czwartego sezonu zapowiada najbardziej kulminacyjne wydarzenia Ewangelii. „Boję się tego, co ma nadejść… Historia zbliża się do końca” – przejmująco brzmią słowa Chrystusa… Śmierć Jana Chrzciciela rozpoczyna ciąg najbardziej dramatycznych wydarzeń. Jezus jest coraz bliżej pełnego zrealizowania swej ziemskiej misji. Proroctwa się wypełniają. Wybrani są zdezorientowani. Judasz, obracając w ręku srebrniki, walczy z pożądliwą pokusą. Marię Magdalenę przeszywa niespotykany lęk, gdy spogląda na kamienny grób. Boży Syn ukradkiem płacze. Śmierć, nieszczęście, katastrofa wiszą w powietrzu… Finał zbliża się wielkimi krokami.
Przygotowany specjalnie dla kin premierowy ponad dwugodzinny drugi set czwartego sezonu zapowiada najbardziej kulminacyjne wydarzenia Ewangelii. „Boję się tego, co ma nadejść… Historia zbliża się do końca” – przejmująco brzmią słowa Chrystusa… Śmierć Jana Chrzciciela rozpoczyna ciąg najbardziej dramatycznych wydarzeń. Jezus jest coraz bliżej pełnego zrealizowania swej ziemskiej misji. Proroctwa się wypełniają. Wybrani są zdezorientowani. Judasz, obracając w ręku srebrniki, walczy z pożądliwą pokusą. Marię Magdalenę przeszywa niespotykany lęk, gdy spogląda na kamienny grób. Boży Syn ukradkiem płacze. Śmierć, nieszczęście, katastrofa wiszą w powietrzu… Finał zbliża się wielkimi krokami.
16:00 – THE CHOSEN (sezon 4, odcinki 5-6, lektor) – Poznańska premiera
reż. Dallas Jenkins, prod. USA, 2023 r., czas projekcji: 135 min.
Przygotowany specjalnie dla kin premierowy ponad dwugodzinny trzeci set czwartego sezonu zapowiada najbardziej kulminacyjne wydarzenia Ewangelii. „Boję się tego, co ma nadejść… Historia zbliża się do końca” – przejmująco brzmią słowa Chrystusa… Śmierć Jana Chrzciciela rozpoczyna ciąg najbardziej dramatycznych wydarzeń. Jezus jest coraz bliżej pełnego zrealizowania swej ziemskiej misji. Proroctwa się wypełniają. Wybrani są zdezorientowani. Judasz, obracając w ręku srebrniki, walczy z pożądliwą pokusą. Marię Magdalenę przeszywa niespotykany lęk, gdy spogląda na kamienny grób. Boży Syn ukradkiem płacze. Śmierć, nieszczęście, katastrofa wiszą w powietrzu… Finał zbliża się wielkimi krokami.
Przygotowany specjalnie dla kin premierowy ponad dwugodzinny trzeci set czwartego sezonu zapowiada najbardziej kulminacyjne wydarzenia Ewangelii. „Boję się tego, co ma nadejść… Historia zbliża się do końca” – przejmująco brzmią słowa Chrystusa… Śmierć Jana Chrzciciela rozpoczyna ciąg najbardziej dramatycznych wydarzeń. Jezus jest coraz bliżej pełnego zrealizowania swej ziemskiej misji. Proroctwa się wypełniają. Wybrani są zdezorientowani. Judasz, obracając w ręku srebrniki, walczy z pożądliwą pokusą. Marię Magdalenę przeszywa niespotykany lęk, gdy spogląda na kamienny grób. Boży Syn ukradkiem płacze. Śmierć, nieszczęście, katastrofa wiszą w powietrzu… Finał zbliża się wielkimi krokami.
16:10 – MIŁOŚĆ JAK MIÓD
reż. Maciej Migas, prod. Polska, 2024 r., czas projekcji: 98 min.
Majkę (Agnieszka Suchora) i Agatę (Edyta Olszówka) równie dużo łączy, co dzieli. Obie są po pięćdziesiątce, przechodzą menopauzę i nie wierzą, że w ich życiu cokolwiek zmieni się na lepsze. Jedna mieszka nad Bałtykiem, druga w Tatrach. Jedna prowadzi cukiernię, druga jest wziętą architektką wnętrz. Jedna jest wdową, drugą partner właśnie zostawił dla młodszej. Jedna poświęca się dzieciom i wnukom, kompletnie zapominając o sobie, druga nie ma rodziny i dba o duchowy rozwój. Pewnego dnia przyjaciółki spotykają się na pogrzebie koleżanki z liceum. Agata namawia Majkę do spontanicznego wyjazdu w góry, sama zaś zostaje nad morzem. Nieoczekiwana zamiana ról przynosi szereg komplikacji, zabawnych zwrotów akcji i wyzwań, którym kobiety będą musiały stawić czoła. Czy uda im się przezwyciężyć przyzwyczajenia, uprzedzenia i lęki? Czy zdobędą się na odwagę, żeby otworzyć się na miłość i rozpocząć nowy rozdział w życiu? Czy naprawdę nigdy na nic nie jest za późno?
Majkę (Agnieszka Suchora) i Agatę (Edyta Olszówka) równie dużo łączy, co dzieli. Obie są po pięćdziesiątce, przechodzą menopauzę i nie wierzą, że w ich życiu cokolwiek zmieni się na lepsze. Jedna mieszka nad Bałtykiem, druga w Tatrach. Jedna prowadzi cukiernię, druga jest wziętą architektką wnętrz. Jedna jest wdową, drugą partner właśnie zostawił dla młodszej. Jedna poświęca się dzieciom i wnukom, kompletnie zapominając o sobie, druga nie ma rodziny i dba o duchowy rozwój. Pewnego dnia przyjaciółki spotykają się na pogrzebie koleżanki z liceum. Agata namawia Majkę do spontanicznego wyjazdu w góry, sama zaś zostaje nad morzem. Nieoczekiwana zamiana ról przynosi szereg komplikacji, zabawnych zwrotów akcji i wyzwań, którym kobiety będą musiały stawić czoła. Czy uda im się przezwyciężyć przyzwyczajenia, uprzedzenia i lęki? Czy zdobędą się na odwagę, żeby otworzyć się na miłość i rozpocząć nowy rozdział w życiu? Czy naprawdę nigdy na nic nie jest za późno?
17:50 – SAMI SWOI. POCZĄTEK – Poznańska premiera
reż. Artur Żmijewski, prod. Polska, 2024 r., czas projekcji: 118 min.
Pawlak i Kargul – bohaterowie kultowej trylogii „Sami swoi” przed trafieniem na Ziemie Odzyskane byli sąsiadami we wsi na Podolu. I już wtedy było to wybuchowe sąsiedztwo… „Sami swoi. Początek” to barwna opowieść, w której drobne złośliwości przeplatają się z życiowymi kamieniami milowymi. Charakterne postaci w połączeniu z wielką historią w tle zabiorą widza w sentymentalną, ale też porywającą i pełną humoru podróż…
Pawlak i Kargul – bohaterowie kultowej trylogii „Sami swoi” przed trafieniem na Ziemie Odzyskane byli sąsiadami we wsi na Podolu. I już wtedy było to wybuchowe sąsiedztwo… „Sami swoi. Początek” to barwna opowieść, w której drobne złośliwości przeplatają się z życiowymi kamieniami milowymi. Charakterne postaci w połączeniu z wielką historią w tle zabiorą widza w sentymentalną, ale też porywającą i pełną humoru podróż…
18:30 – CZASEM MYŚLĘ O UMIERANIU – Pokaz przedpremierowy
reż. Rachel Lambert, prod. USA, 2023 r., czas projekcji: 91 min.
Fran (Daisy Ridley) jest przykładem typowej introwertyczki. Mieszka sama, stroni od ludzi, mimo że w pracy jest na nich poniekąd skazana, a jakiekolwiek głębsze relacje napawają ją autentycznym przerażeniem. Do bólu uporządkowane życie kobiety wypełnia monotonia, a każdy dzień wygląda dokładnie tak samo. Śniadanie, kilka godzin spędzonych w biurze przed monitorem, powrót do domu, kolacja i sen. Tyle, że tak naprawdę nikt nie wie, o czym Fran przez cały ten czas rozmyśla. Sposób na pokonanie codziennej nudy ma dość oryginalny, a jest nim snucie fantazji na temat tego, w jakich okolicznościach mogłaby umrzeć. Od zwykłego wypadku samochodowego przez bardziej fantazyjne, a zarazem brutalne zdarzenia, jak chociażby uduszenie przez węża. Z tych makabrycznych rozmyślań bohaterkę wybija nowy kolega z pracy, Robert (Dave Merheje), który ku jej zdziwieniu nie tylko interesuje się Fran, ale w końcu postanawia zaprosić ją do kina…
Fran (Daisy Ridley) jest przykładem typowej introwertyczki. Mieszka sama, stroni od ludzi, mimo że w pracy jest na nich poniekąd skazana, a jakiekolwiek głębsze relacje napawają ją autentycznym przerażeniem. Do bólu uporządkowane życie kobiety wypełnia monotonia, a każdy dzień wygląda dokładnie tak samo. Śniadanie, kilka godzin spędzonych w biurze przed monitorem, powrót do domu, kolacja i sen. Tyle, że tak naprawdę nikt nie wie, o czym Fran przez cały ten czas rozmyśla. Sposób na pokonanie codziennej nudy ma dość oryginalny, a jest nim snucie fantazji na temat tego, w jakich okolicznościach mogłaby umrzeć. Od zwykłego wypadku samochodowego przez bardziej fantazyjne, a zarazem brutalne zdarzenia, jak chociażby uduszenie przez węża. Z tych makabrycznych rozmyślań bohaterkę wybija nowy kolega z pracy, Robert (Dave Merheje), który ku jej zdziwieniu nie tylko interesuje się Fran, ale w końcu postanawia zaprosić ją do kina…
20:00 – ANATOMIA UPADKU – Poznańska premiera
reż. Justine Triet, prod. Francja, 2023 r., czas projekcji: 150 min.
Polska premiera kinowa: 23 lutego 2024 r.
Polska premiera kinowa: 23 lutego 2024 r.
20:10 – IMPRESJONIŚCI – Poznańska premiera
reż. Martin Provost, prod. Francja, 2023 r., czas projekcji: 122 min.
Reżyserem filmu jest Martin Provost, laureat wielu nagród Cezara – francuskiego odpowiednika Oscara.
Reżyserem filmu jest Martin Provost, laureat wielu nagród Cezara – francuskiego odpowiednika Oscara.