Map data © OpenStreetMap
Repertuar kina Bułgarska 19
16:20 – TREFLIKI RATUJĄ ŚWIĘTA – Pokaz przedpremierowy – Kino dzieci
reż. Piotr Ficner, prod. Polska, 2024 r., czas projekcji: 45 min.
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z
każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z
każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
16:30 – PADDINGTON W PERU – Poznańska premiera – Kino dzieci
reż. Dougal Wilson, prod. Wielka Brytania, Francja, USA, 2024 r., czas projekcji: 106 min.
Miś Paddington wraz ze swoją rodziną Brownów postanawia wyruszyć w daleką podróż do Ameryki Południowej, a dokładniej do Peru, aby odwiedzić swoją ukochaną ciocię Lucy. W tym celu wszyscy udają się do umieszczonego nieopodal lasu deszczowego Domu dla Emerytowanych Niedźwiedzi. To jednak dopiero początek niezwykle ekscytującej przygody, w trakcie której odkryją wiele tajemnic. Przed nimi podróż życia, która poprowadzi ich od amazońskiej dżungli aż po górskie szczyty Peru!
Miś Paddington wraz ze swoją rodziną Brownów postanawia wyruszyć w daleką podróż do Ameryki Południowej, a dokładniej do Peru, aby odwiedzić swoją ukochaną ciocię Lucy. W tym celu wszyscy udają się do umieszczonego nieopodal lasu deszczowego Domu dla Emerytowanych Niedźwiedzi. To jednak dopiero początek niezwykle ekscytującej przygody, w trakcie której odkryją wiele tajemnic. Przed nimi podróż życia, która poprowadzi ich od amazońskiej dżungli aż po górskie szczyty Peru!
18:00 – VENI VIDI VICI – Poznańska premiera
reż. Daniel Hoesl, Julia Niemann, prod. Austria, 2024 r., czas projekcji: 86 min.
Na pierwszy rzut oka Maynardowie wiodą idealne, beztroskie życie miliarderów. Problemy zwykłego człowieka w ogóle ich nie dotyczą, mogą pozwolić sobie na każdą zachciankę, a wszelkie ich zachowania pozostają bez jakichkolwiek konsekwencji. Pławią się w luksusie, dbając jedynie o rodzinę, która – jak przekonuje jedna z bohaterek – jest dla nich wszystkim. Swoje prawdziwe oblicze pokazują dopiero wtedy, gdy ktoś zaczyna kwestionować ich status, bo świat, do którego weszli w dość kontrowersyjny sposób, dla zwykłego śmiertelnika pozostaje nieosiągalny. A gdy ktoś się już do niego dostał, nie będzie tak łatwo chciał go opuścić. Niezależnie od okoliczności. Maynardów nie da się zatem powstrzymać, bez względu na obciążające ich dowody czy nawet obowiązujące prawo…
Na pierwszy rzut oka Maynardowie wiodą idealne, beztroskie życie miliarderów. Problemy zwykłego człowieka w ogóle ich nie dotyczą, mogą pozwolić sobie na każdą zachciankę, a wszelkie ich zachowania pozostają bez jakichkolwiek konsekwencji. Pławią się w luksusie, dbając jedynie o rodzinę, która – jak przekonuje jedna z bohaterek – jest dla nich wszystkim. Swoje prawdziwe oblicze pokazują dopiero wtedy, gdy ktoś zaczyna kwestionować ich status, bo świat, do którego weszli w dość kontrowersyjny sposób, dla zwykłego śmiertelnika pozostaje nieosiągalny. A gdy ktoś się już do niego dostał, nie będzie tak łatwo chciał go opuścić. Niezależnie od okoliczności. Maynardów nie da się zatem powstrzymać, bez względu na obciążające ich dowody czy nawet obowiązujące prawo…
19:00 – SIMONA KOSSAK – Poznańska premiera
reż. Adrian Panek, prod. Polska, 2024 r., czas projekcji: 100 min.
Simona Kossak, córka malarza Jerzego Kossaka i wnuczka Wojciecha, pozbawiona talentu, który od pokoleń definiuje jej rodzinę, dorasta nie zaznając ciepła ze strony despotycznej matki. Gdy po studiach rzuca wszystko – dom, tradycję, społeczne konwenanse – i obejmuje posadę naukowczyni w Białowieży, zaczyna życie na własnych warunkach. Osiedla się w środku puszczy, w domu bez prądu i bieżącej wody, w otoczeniu dzikiej przyrody. Tam, na magicznym odludziu poznaje fotografa Lecha Wilczka, z którym dzieli pasje – miłość do natury i… potrzebę wolności. Ich niezwykła relacja wymyka się wszelkim schematom. Jednak wyobrażenia Simony o pracy przyrodnika i pozycji młodej kobiety w świecie zdominowanym przez mężczyzn ulegają bolesnej weryfikacji. Musi stanąć w obronie nie tylko swoich ideałów, ale również świata roślin i zwierząt.
Simona Kossak, córka malarza Jerzego Kossaka i wnuczka Wojciecha, pozbawiona talentu, który od pokoleń definiuje jej rodzinę, dorasta nie zaznając ciepła ze strony despotycznej matki. Gdy po studiach rzuca wszystko – dom, tradycję, społeczne konwenanse – i obejmuje posadę naukowczyni w Białowieży, zaczyna życie na własnych warunkach. Osiedla się w środku puszczy, w domu bez prądu i bieżącej wody, w otoczeniu dzikiej przyrody. Tam, na magicznym odludziu poznaje fotografa Lecha Wilczka, z którym dzieli pasje – miłość do natury i… potrzebę wolności. Ich niezwykła relacja wymyka się wszelkim schematom. Jednak wyobrażenia Simony o pracy przyrodnika i pozycji młodej kobiety w świecie zdominowanym przez mężczyzn ulegają bolesnej weryfikacji. Musi stanąć w obronie nie tylko swoich ideałów, ale również świata roślin i zwierząt.
19:30 – JUTRO BĘDZIE NASZE
reż. Paola Cortellesi, prod. Włochy, 2023 r., czas projekcji: 118 min.
„Jutro będzie nasze” to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. „Jutro będzie nasze” emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami.
„Jutro będzie nasze” to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. „Jutro będzie nasze” emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami.
20:50 – HERETIC – Poznańska premiera
reż. Scott Beck, Bryan Woods, prod. USA, 2024 r., czas projekcji: 110 min.
Dwie młode kobiety, które z potrzeby serca szerzą słowo Boże, pukają do drzwi domu pana Reeda (Hugh Grant). Otwiera im z pozoru czarujący mężczyzna, który szybko pokazuje swoją diaboliczną naturę. Kobiety orientują się, że wszystkie wyjścia z domu zostały zamknięte, a ich podejrzany gospodarz co chwila pojawia się, aby zadać im kolejną zagadkę testującą ich wiarę. Rozpoczyna się śmiertelnie niebezpieczna gra, w której stawką jest przetrwanie. Głosicielki wiary będą musiały wykorzystać cały swój spryt, aby uciec z domu grozy pana Reeda…
Dwie młode kobiety, które z potrzeby serca szerzą słowo Boże, pukają do drzwi domu pana Reeda (Hugh Grant). Otwiera im z pozoru czarujący mężczyzna, który szybko pokazuje swoją diaboliczną naturę. Kobiety orientują się, że wszystkie wyjścia z domu zostały zamknięte, a ich podejrzany gospodarz co chwila pojawia się, aby zadać im kolejną zagadkę testującą ich wiarę. Rozpoczyna się śmiertelnie niebezpieczna gra, w której stawką jest przetrwanie. Głosicielki wiary będą musiały wykorzystać cały swój spryt, aby uciec z domu grozy pana Reeda…
21:30 – MILIONERZY – Poznańska premiera
reż. Romain Choay, Maxime Govare, prod. Francja, 2024 r., czas projekcji: 103 min.
Film składa się z czterech niezależnych historii. W pierwszej pewne małżeństwo, przebywając na wakacjach z dziećmi, znajduje w aucie zwycięski los. Ale okazuje się, że to już ostatni dzień odbioru wygranej, a kolekturę zaraz zamykają. Ruszają więc z kopyta autem, by przebić się przez zakorkowane miasto i odebrać wygraną przed zamknięciem lokalu. Czy jednak zdążą na czas? W drugiej historii pewna samotna kobieta wygrywa miliony na loterii, a niedługo po wygranej wpada na przystojnego nieznajomego, który błyskawicznie umawia się z nią na randkę. Czy tajemniczy mężczyzna jest naprawdę zainteresowany jej osobą czy też tylko udaje, by zgarnąć wygraną? W trzeciej historii, pewien arabski zamachowiec, planując atak bombowy, kupuje odruchowo w kiosku los na loterię. I na chwilę przed atakiem w metrze, dowiaduje się, że jego los wygrał. Do tego jego wspólnicy zaczynają kłótnię o podział wygranej puli. Czy terroryści zrezygnują z samobójczego zamachu, by rozpocząć nowe życie i bomba nie wybuchnie? Czwarta historia dzieje się w domu spokojnej starości, gdzie pewien emeryt na wieść o swojej wygranej w loterii, dostaje zawału serca i umiera z losem w ręku. Gdy dwie opiekunki znajdują ciało i ten zwycięski los, zastanawiają się, czy powinny zatrzymać wygraną dla siebie czy też przekazać ją bliskim zmarłego. Co przeważy w finale? Chciwość czy uczciwość?
Film składa się z czterech niezależnych historii. W pierwszej pewne małżeństwo, przebywając na wakacjach z dziećmi, znajduje w aucie zwycięski los. Ale okazuje się, że to już ostatni dzień odbioru wygranej, a kolekturę zaraz zamykają. Ruszają więc z kopyta autem, by przebić się przez zakorkowane miasto i odebrać wygraną przed zamknięciem lokalu. Czy jednak zdążą na czas? W drugiej historii pewna samotna kobieta wygrywa miliony na loterii, a niedługo po wygranej wpada na przystojnego nieznajomego, który błyskawicznie umawia się z nią na randkę. Czy tajemniczy mężczyzna jest naprawdę zainteresowany jej osobą czy też tylko udaje, by zgarnąć wygraną? W trzeciej historii, pewien arabski zamachowiec, planując atak bombowy, kupuje odruchowo w kiosku los na loterię. I na chwilę przed atakiem w metrze, dowiaduje się, że jego los wygrał. Do tego jego wspólnicy zaczynają kłótnię o podział wygranej puli. Czy terroryści zrezygnują z samobójczego zamachu, by rozpocząć nowe życie i bomba nie wybuchnie? Czwarta historia dzieje się w domu spokojnej starości, gdzie pewien emeryt na wieść o swojej wygranej w loterii, dostaje zawału serca i umiera z losem w ręku. Gdy dwie opiekunki znajdują ciało i ten zwycięski los, zastanawiają się, czy powinny zatrzymać wygraną dla siebie czy też przekazać ją bliskim zmarłego. Co przeważy w finale? Chciwość czy uczciwość?