Scena na Piętrze
Adres: Masztalarska 8
Poznań
Scena na Piętrze - zapowiedzi wydarzeń
SCENA NA PIĘTRZE, była niegdyś siedzibą Kabaretu Tey, później Teatru Ósmego Dnia, a od dłuższego czasu jest popularnym miejscem prezentacji małych form teatralnych. Poprzez swoją działalność artystyczną przywraca temu miejscu jego magiczny klimat, odbudowuje pozytywny wizerunek instytucji kulturalnej, która nawiązuje do chlubnej tradycji sprzed lat.
Maciej Fortuna Quartet
Historia kwartetu ma swe początki w spotkaniu Franka Parkera i Macieja Fortuny w Poznaniu podczas festiwalu Made In Chicago w 2008 roku. Od tamtej pory Maciej i Frank kontynuują znajomość poprzez cykliczne koncertowanie w Polsce z różnymi muzykami, bardzo konsekwentnie rozwijając swoje założenia artystyczne i osiągając dzięki temu zadziwiające efekty. Dynamizm tego projektu z czasem ujawnił dwa stałe elementy: są nimi lider – Maciej Fortuna oraz forma kwartetu, niezależna od ilości muzyków, którzy współpracują i będą współpracować z tym muzycznym kolektywem. Pomiędzy tymi dwoma punktami zaczepienia kształtuje się ogromna przestrzeń dla kreatywności i osobowości każdego z zaproszonych do projektu muzyków. Oprócz „bazowego” składu (Fortuna/Parker/Święs/Raminiak) w projekcie do tej pory brali też udział: Larry Porter, Marcin Chenczke, Piotr Lemańczyk i Paweł Tomaszewski.
Zmienny skład oraz formuła czysto koncertowa, gwarantują tu bardzo istotną cechę, jaką jest otwarcie się na nieprzewidywalność i rozwijanie sztuki improwizacji. Zostaje ona zweryfikowana podczas intensywnych sesji koncertowo-nagraniowych, co pozwala wydobyć z projektu to, co w jazzie najważniejsze – element poszukiwania, dialogu i zmienności oraz dużej świadomości siebie, nieustannej obserwacji i czujności podczas grania. Efekt? „Niebezpiecznie dobre granie”, jak brzmiał jeden z pierwszych komentarzy na myspace kwartetu, tuż po opublikowaniu utworu „Lost Keys”.
W 2009 r., zespół w składzie: Maciej Fortuna – trąbka, Frank Parker – perkusja, Przemysław Raminiak – fortepian, Andrzej Święs – kontrabas, po miesięcznej trasie koncertowej nagrał „z marszu” 2-godzinny set koncertowy. Materiał z tego nagrania znalazł się na albumie „Lost Keys”, nominowanym do nagrody Fryderyka 2011 r. w kategorii jazz/debiut fonograficzny roku, który zbiera dobre recenzje i pojawia się w jazzowych audycjach ogólnopolskich stacji radiowych (m.in. w RadiuJazz.fm jako „płyta tygodnia” oraz Trzech kwadransach jazzu).