Waga Miejska w Poznaniu

Adres: Stary Rynek 2
Poznań

Waga Miejska w Poznaniu - zapowiedzi wydarzeń

Map data © OpenStreetMap
Data wydarzenia: 30.05.2012 - start godzina 19:00

FREE / Festiwal – Haendel 2012



Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki zaprasza na  Festiwal Haendel 2012

Jazzowe oblicza baroku – Katarzyna Stroińska – Sierant & Cameral Project

Środa, 30 maja 2012, Waga Miejska godz. 19.00

Barokowy Kontrabas – Janusz Musiał & Accademia dell’Arcadia

Czwartek, 31 maja 2012,Waga Miejska godz. 19.00

Kantaty Haendla i Vivaldiego – Joanna Klisowska, Accademia dell’Arcadia, Zbigniew Pilch – kierownictwo artystyczne

Poniedziałek, 4 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00

W stronę Berlina – G.F. Haendel, J.S. Bach, C.Ph.E. Bach, J.G. Graun – Dominik Dębski – altówka Katarzyna Drogosz – pianoforte

Wtorek, 5 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00

Concerti Grossi – Zbigniew Pilch & Accademia dell’Arcadia

Czwartek, 7 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00

Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny

Kolejna edycja Festiwalu Haendlowskiego w Poznaniu obejmuje tydzień spotkań z muzyką dawną. W programach koncertów zawarto przede wszystkim dzieła Jerzego Fryderyka Haendla ale wzbogacono je również zarówno o kompozycje współczesnych mu twórców barokowych, ukazując pewne konteksty stylu kompozytora, nakreślając jednocześnie stylistyczne tło dla dzieł Haendla.

W programie festiwalu znajdą się także nawiązania do współczesności. Takim akcentem związanym ze współczesną kulturą muzyczną będzie, rozpoczynający festiwal, koncert w wykonaniu Katarzyny Stroińskiej-Sierant i zespołu Cameral Project, gdzie barokowe tematy staną się inspiracją dla jazzowej interpretacji nie odbiegając jednak zbytnio od oryginałów i zachowując estymę dla dawnych mistrzów. Autorką wszystkich prezentowanych na tym koncercie aranżacji jest Katarzyna Stroińska-Sierant. Kolejny koncert w wykonaniu znakomitego kontrabasisty, pochodzącego z Poznania, Janusza Musiała i muzyków orkiestry Accademia dell’Aracdia poświęcony będzie muzyce kameralnej baroku ze szczególnym uwzględnieniem kontrabasu jako instrumentu koncertującego i solowego.

Naczelną ideą jest tu ukazanie jego oryginalności i specyfiki brzmieniowej, ale także zwrócenie uwagi melomanów na jeden z najważniejszych instrumentów w grupie barokowego basso continuo. Trzecie spotkanie festiwalowe wypełnią dzieła wokalno-instrumentalne Haendla i Vivaldiego w wykonaniu znakomitej polskiej sopranistki, specjalizującej się w stylowej interpretacji muzyki baroku Joanny Klisowskiej, której kunszt wokalny mogli już melomani podziwiać na ubiegłorocznym festiwalu. Wieczór wypełnią kantaty Haendla i Vivaldiego, solistce towarzyszyć będzie orkiestra Accademia dell’Aracdia, a całość poprowadzi Zbigniew Pilch.

Czwarty koncert obejmie dzieła kompozytorów niemieckich związanych z tzw. szkołą berlińska z epoki będącej okresem przejściowym między barokiem i klasycyzmem. Specyfika tego spotkania z muzyką dawną będzie zaprezentowanie dzieł Haendla, Jana Sebastiana Bacha, Carla Philipa Emanuela Bacha oraz Johanna Goetliba Grauna w interpretacji Dominika Dębskiego grającego na barokowej altówce i Katarzyny Drogosz grającej na pianoforte, instrumencie będącym poprzednikiem fortepianu.

Koncert finałowy festiwalu obfitować będzie w dzieła instrumentalne Haendla, przede wszystkim wybrane Concerti Grossi z op. 6 a także fragmenty orkiestrowe z jego oper. Jako solista wystąpi tego wieczoru znakomity skrzypek, specjalista w zakresie interpretacji muzyki baroku Zbigniew Pilch, prowadząc jednocześnie orkiestrę Accademia dell’Aracdia.