Po 1861 dniach budowy otwarto praktycznie nowe rondo Kaponiera. Górą już we wszystkie strony możemy przejechać samochodem czy kołem. Bez przeszkód jeżdżą również bimby. Piesi muszą korzystać z przejścia podziemnego.
Rondo Kaponiera wraz z przejściem podziemnym powstało w miejscu dawnej Kaponiery Kolejowej. Wybudowane zostało w latach 1968-1973 i otrzymało imię Mikołaja Kopernika w rocznicę jego 500 urodzin.
Prace rozpoczęto 1 kwietnia 1968 i prowadzono etapami, przy czym przez cały czas czynne były zelektryfikowane linie kolejowe biegnące pod rondem – przypomina Wikipedia – podczas przebudowy skrzyżowania konieczne było wyburzenie części starych przyczółków po stronie kolejowego toru szczecińskiego i w konstrukcji tzw. dziury toruńskiej.
Podczas prac rozbiórkowych starej Kaponiery wojsko wykorzystując materiały wybuchowe wyburzyło 3.000 m³ dawnej konstrukcji, wywożąc 2.500 ton gruzu. Przy okazji budowy ronda w ulicy Roosevelta ułożono dodatkowy trzeci tor tramwajowy dla pojazdów zjeżdżających z ronda i skręcających w ulicę Bukowską. Rondo oficjalnie otwarto 19 maja 1973 roku.
Przebudowana Kaponiera miała zostać otwarta na Euro2012. Gdy rozpoczęły się problemy wiedziano, że tego terminu nie uda się dotrzymać. Prace wstrzymano, by podczas tej sportowej imprezy nie utrudniać poruszania się po tej części miasta. Nie udało się też dotrzymać kolejnych terminów, o których informowały między innymi plakaty ustawiane na placu budowy.
Dodaj komentarz