Spektakle „Intercepted / Przechwycone” oraz „Carme(n)love” mieliśmy okazję obejrzeć na scenie Polskiego Teatru Tańca w minioną sobotę. Te historie mogliśmy zobaczyć w ramach Polskiej Sieci Tańca.
Zaprezentowane spektakle „Carme(n)love” w choreografii Małgorzaty Ziółkowskiej oraz „Intercepted/Przechwycone” w choreografii Wojciecha Mochnieja wzbudziły w widzach wiele emocji.
Pierwszy z nich trwający czterdzieści minut „Intercepted / Przechwycone” to spektakl, który:
porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do CELu kierując na inne tory – czytamy na stronie Polskiego Teatru Tańca
Choreografia: Wojciech Mochniej
Muzyka: Wojciech Frycz
Scenografia: Maciej Miernik
Światło: Grzegorz Pańtak
Kostiumy: Aleksandra Machnik
Artyści: Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski, Kamil Zdańkowski Produkcja: Kielecki Teatr Tańca i Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Wojciech Mochniej – tancerz, choreograf, pedagog. W latach 1991-94 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca. Od 1995 roku jest wykładowcą na Wydziale Tańca w School of Creative and Performing Arts na Uniwersytecie w Calgary (Kanada). Brał udział w produkcjach Alpo Aaltokoskiego (Finlandia), Avi Kaisera (Belgia/ Izrael), Pauli Ross, Davidy Monk, Tani Alvarado oraz Peggy Baker (Kanada). Jako artysta improwizujący doskonalił swoje umiejętności oraz współpracował z wybitnymi improwizatorami.
W drugiej części wydarzenia widzowie obejrzeli „Carme(n)love”:
autorską interpretację opery “Carmen” Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale… Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej…O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią, a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości… Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.
Choreografia: Małgorzata Ziółkowska
Muzyka: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha.
Kostiumy: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak
Scenografia: Jaśmina ParkitaProdukcja: Kielecki Teatr Tańca”
Małgorzata Ziółkowska – kierownik baletu Kieleckim Teatrze Tańca, tancerka-solistka, pedagog tańca, choreograf. Jako solistka Kieleckiego Teatru Tańca występowała na wielu scenach polskich i zagranicznych m.in. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Łodzi, Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na scenach zagranicznych.
Dodaj komentarz