W poniedziałek 18 kwietnia rozpoczną się kolejne, zaplanowane tramwajowe prace remontowe. Czekają nad spore utrudnienia na liniach prowadzących do trzech pętli Połabskiej, Piątkowskiej i Wilczak. Inaczej będzie funkcjonować pięć linii tramwajowych (3, 4, 9, 10 i 11), uruchomione zostaną autobusy zastępcze na liniach T9 i T10.
W poniedziałek – 18 kwietnia rozpoczną się remonty na trasach prowadzących do pętli przy ulicach: Połabskiej i Piątkowskiej. Na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego z Libelta zaplanowano wymianę szyn, podlewu i nawierzchni bitumicznej, prace remontowe i konserwacyjne dotyczyć będą także wiaduktu nad ulicą Poznańską, w ciągu trasy PST. Jak zapewnia ZTM komunikacja na trasie Pestki będzie odbywała się bez zmian.
Zakres prac obejmuje także remont sieci zasilającej, obejmujący wymianę słupów trakcyjnych na trasie tramwajowej na ulicy Murawa (od ulicy Winogrady do pętli Połabska) oraz remont infrastruktury torowo-sieciowej i czterech peronów na przystankach Bonin i Św. Leonarda na „trasie Piątkowskiej” od Bonina do al. Solidarności
W pierwszej kolejności zakończone zostaną dwa pierwsze remonty, co pozwoli na uruchomienie komunikacji tramwajowej do pętli Wilczak (plan: koniec maja), prace na trasach prowadzących do pętli Połabska i Piątkowską mają potrwać do około 20 czerwca.
Wykorzystując zamknięcie ruchu tramwajowego na Winogradach prowadzone będą prace w podstacji trakcyjnej Murawa przy ulicy Sołtysiej, która zapewnia zasilanie dla tramwajów na Winogradach i która w tym roku przejdzie kompleksową modernizację.
Z uwagi na powyżej zaplanowane prace zamknięte zostaną trasy tramwajowe z mostu Teatralnego do pętli: Piątkowska, Połabska i Wilczak. Zmienione zostaną trasy pięciu linii tramwajowych, nr: 3, 4, 9, 10 i 11 oraz uruchomione zostaną dwie linie autobusowe „za tramwaj” T9 i T10.
Tramwaje linii nr 3 i 9 będą kursowały przez Jeżyce, „czwórka” z ulicy Fredry pojedzie ulicami Roosevelta, Głogowską i Hetmańską na Starołękę, „dziesiątka” wzmocni transport na trasie PST, natomiast tramwaje nr 11 pojadą z mostu Teatralnego przez Fredry i plac Wielkopolski do Śródki, a następnie na Starołękę.
Przebieg tras
Linia nr 3: GÓRCZYN – Głogowska – Matyi – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Jana Pawła II – Wyszyńskiego – Małe Garbary – pl. Wielkopolski – pl. C. Ratajskiego – Fredry – Roosevelta – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – RYNEK JEŻYCKI – Dąbrowskiego – Fredry – … – GÓRCZYN
Linia nr 4: STAROŁĘKA – Zamenhofa – Jana Pawła II – Wyszyńskiego – Małe Garbary – pl. Wielkopolski – pl. C. Ratajskiego – Fredry – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – STAROŁĘKA
Linia nr 9: DĘBIEC – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Marcinkowskiego – pl. Wolności – Fredry – Dąbrowskiego – RYNEK JEŻYCKI – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – Fredry – … – DĘBIEC
Linia nr 10: DĘBIEC – Wierzbięcice – Matyi – Roosevelta – trasa PST – OS. SOBIESKIEGO
Linia nr 11: STAROŁĘKA – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Fredry – pl. C. Ratajskiego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Wyszyńskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA
KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA – AUTOBUSY ZA TRAMWAJ
W miejsce komunikacji tramwajowej zostaną uruchomione linie zastępcze. Autobusy linii T9 będą kursowały z pętli Piątkowska przez Bonin, Winiary i Sołacz do mostu Teatralnego. Natomiast autobusy T10 będą obsługiwać rejon Połabskiej i Murawy oraz Starych Winograd, dowożąc pasażerów do trasy PST (dodatkowo wzmocnionej tramwajową linią nr 10).
Mieszkańcy tej części Poznania mogą także korzystać z linii autobusowych łączących Winogrady, Sołacz i Winiary ze śródmieściem i innymi dzielnicami, takich jak: 51, 68, 69, 71, 82, 90, 91 i 93.
Linia T9
PIĄTKOWSKA – Piątkowska – Sokoła – Szydłowska – Wołyńska – Wojska Polskiego – Nad Wierzbakiem – Wielkopolska – Pułaskiego – MOST TEATRALNY – Dąbrowskiego – Kościelna – Nad Wierzbakiem – Wojska Polskiego – Wołyńska – Szydłowska – Piątkowska – PIĄTKOWSKA
Częstotliwość kursowania: co 10 minut podczas komunikacyjnego szczytu oraz co 15 minut poza szczytem, w soboty, niedziele i święta.
Linia T10
POŁABSKA – Al. Solidarności – Murawa – Winogrady – Ks. Mieszka I – SŁOWIAŃSKA – Słowiańska – Zagonowa – Winogrady – Murawa – Al. Solidarności – POŁABSKA
Częstotliwość kursowania: co 15 minut.
Powyższe remonty są kolejnymi, po zakończonych już pracach na ulicy Podgórnej, Dąbrowskiego i Grunwaldzkiej oraz wciąż trwających na ulicy Towarowej – wykonywanymi w ramach programu „Odnowy infrastruktury tramwajowej”.
Warto przypomnieć, że jest to przełomowy rok w podejściu do poprawy infrastruktury transportowej. Na finansowanie prac przeznaczono rekordową od wielu lat kwotę 22 mln zł. Jeszcze w roku 2014r. było to ok. 3 mln zł, natomiast rok później – 18,9 mln zł.
Dodaj komentarz