Aglomeracja

Koniec biletów w komórkach?!?

ZTM logo Foto: ZTM logo“Z przykrością informujemy, że od dnia 1 maja 2013 jesteśmy zmuszeni zrezygnować z dalszego świadczenia usług moBILET w Poznaniu. Dotyczy to zarówno sprzedaży biletów komunikacji miejskiej jak i płatności za postój w Strefie Płatnego Parkowania.” – takimi słowami rozpoczyna się komunikat zamieszczony na stronie moBilet, jedynego operatora dającego możliwość zakupu biletów za pośrednictwem aplikacji na telefon komórkowy.

Przyczyną tej sytuacji jest wygaśnięcie umów z Zarządem Transportu Miejskiego oraz Zarządem Dróg Miejskich w Poznaniu. Na początku kwietnia poznański ZTM ogłosił przetarg na obsługę płatności mobilnych w komunikacji miejskiej i parkowaniu. Miejskie jednostki organizacyjne zdecydowały się wyłonić jednego operatora, który będzie miał wyłączność na sprzedaż elektronicznych biletów dla obydwu usług. Pomimo naszych wysiłków, ostatecznie ofertę tańszą dla miasta złożyła warszawska firma, która najprawdopodobniej uzyska zlecenie na obsługę płatności mobilnych do końca bieżącego roku – czytamy w dalszej części komunikatu.

Ponieważ dotychczasowe umowy wygasają 30 kwietnia, nie mamy prawnej możliwości dalszego funkcjonowania w Poznaniu. Zgodnie z regulaminem wszystkie niewykorzystane środki pieniężne zostaną zwrócone użytkownikowi bez żadnej prowizji. Trzeba się tylko skontaktować z operatorem.

Zarząd Transportu Miejskiego milczy – na stronie nie ma żadnej informacji odnośnie nowego sposobu zakupu biletów. Nie ma nawet informacji o rozstrzygnięciu przetargu ogłoszonego na początku kwietnia. Dyrektorzy są chwilowo niedostępni – trwa “narada”. Ciekawe jak będą się tłumaczyć z wyłączenia jednego ze sposobów płatności za transport dokładnie w długi weekend.

O godzinie 13:00 udało nam się porozmawiać z dyrektorem ZTM Bogusławem BajońskimTo nieporozumienie komunikacyjne na linii z naszym operatorem. Wyjaśniamy sprawę. W ciągu godziny wydamy informację. Mamy nadzieję na pozytywne załatwienie sprawy dla Naszych klientów – wyjaśnił dyrektor.

W internecie aż huczy. Jak dostałam powiadomienie to zastanawiałam się, czy ZTM  nie spóźnił się o miesiąc z dowcipem z 1 kwietnia – pisze Daga. Zobaczycie że ZDM razem z miastem powie, że chodzi o aktywizację mieszkańców a aktywizacją ma być aktywne poszukiwanie czynnych biletomatów, automatów parkingowych i kiosków do tego na pewno dorobią bajkę o tym że to dla naszego zdrowia cobyśmy się więcej ruszał – dodał złośliwie Paweł.

Pół godziny po naszym kontakcie Zarząd Transportu Miejskiego wysłał już do wszystkich mediów oświadczenie, w którym przeprasza za wszelkie niedogodności, które powstały w związku z niedostateczną informacją na temat usługi Mobilet.

Informacje o zaprzestaniu świadczenia usług w Poznaniu (na skutek wygaśnięcia umowy), które trafiły we wtorek 30 kwietnia do użytkowników systemu Mobilet, były wynikiem nieporozumień informacyjnych między operatorem usługi Mobilet a Zarządem Transportu Miejskiego – oświadczył ZTM – zapewniamy, że pasażerowie, którzy dotąd korzystali z tej usługi, będą mogli – do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia przetargu i wyboru operatora – nadal nabywać bilety w tej formie, za pomocą aplikacji Mobilet. Jest to możliwie dzięki dodatkowemu porozumieniu z firmą Mobilet.

Na podobnych zasadach ZTM przedłużył współpracę z operatorem systemu Call Pay, który również umożliwia nabywanie „mobilnych” biletów.

6 komentarzy

kliknij by dodać komentarz


  • Brawo, teraz bedziemy pewnie kupowac bilet dzowniac na infolinie 0-700 12 zl/min

  • i bardzo dobrze. mobilet już od dawna się nie rozwija, nie wchodzi na nowe platformy mobilne (windows phone), nie daje nowych możliwości wykorzystania. Mam nadzieje że nowym operatorem będzie skycash i wtedy wszyscy będą zadowoleni, że w końcu będzie rozwiązanie z prawdziwego zdarzenia.

    pozdrawiam