Koncerty, spektakle, festiwale, widowiska – rusza konkurs na wydarzenia, które zorganizowane będą w ramach drugiej edycji projektu Coolturalny Stary Rynek. Poznaniacy mogą zgłaszać swoje pomysły na przedsięwzięcia, które przyciągną odbiorców kultury do Starego Miasta.
Coolturalny Stary Rynek to projekt, w ramach którego na centralnym placu miasta organizowane jest wiele wydarzeń kulturalnych zgłoszonych przez samych poznaniaków. Celem jest ożywienie Starego Miasta i zachęcenie mieszkańców oraz turystów do włączania się w różne przedsięwzięcia.
Chcemy uaktywnić placówki kulturalne w poznańskim rejonie staromiejskim, zaktywizować przedsiębiorców, stowarzyszenia i pozostałe jednostki działające na tym terenie. Projekt ma zachęcić przedsiębiorców do tego, by wyszli poza cele wyłącznie komercyjne i realizowali także działania o charakterze kulturalnym – mówi zastępca prezydenta Miasta Poznania Mariusz Wiśniewski.
O tym, jakie projekty będą realizowane, zadecyduje konkurs, który ruszy 6 kwietnia. Wnioski będą przyjmowane do 13 maja. Pod uwagę będą brane wszelkie pomysły na koncerty, wystawy, performance, projekty filmowe czy teatralne, widowiska, sztuki wizualne, festiwale i inne inicjatywy o charakterze kulturalnym. Komisja projektowa dokona wyboru przedsięwzięć, które będą realizowane od czerwca do początku września. Ogłoszenie wybranych ofert nastąpi 20 maja.
Projekty realizowane w ramach Coolturalnego Starego Rynku mają przynieść korzyści kulturalne zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom korzystającym z centralnego placu Poznania. Organizatorem projektu jest Estrada Poznańska.
Ubiegłoroczna edycja Coolturalnego Starego Rynku to dofinansowanie 5 wniosków, w ramach których odbyło się ok. 60 wydarzeń artystycznych. W tym roku na konkursowe projekty przeznaczono 120.000 zł.
Dodaj komentarz