Grupa PKP jest już przygotowana do korekty rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 13 marca. Zarządca infrastruktury prowadzi kolejne etapy modernizacji przystanków kolejowych i głównych tras, dzięki czemu znów poprawi się komfort podróżowania.
Korekta rozkładu jazdy uwzględni intensywnie prowadzone prace na torach i stacjach. To dzięki nim za kilka i kilkanaście miesięcy pasażerowie odczują pozytywne zmiany w postaci krótszych i bardziej komfortowych podróży na liniach Wrocław – Poznań, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Białystok, Warszawa – Radom czy Wrocław – Jelenia Góra.
Podczas modernizacji linii PLK wzmacnia zespoły techniczne, które w przypadku usterek szybko podejmą działania, zapewniające sprawny przejazd pociągów. Prowadzona jest również bieżąca komunikacja zarządcy infrastruktury z przewoźnikami. Aktualne informacje o kursowaniu pociągów są podawane przez drużyny konduktorskie oraz przez megafony na stacjach i przystankach.
Zarządca infrastruktury realizuje również prace inwestycyjne w obrębie stacji kolejowych. Z myślą o pasażerach, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują m.in. przystanki Jelenia Góra i Zielona Góra, Poznań Główny, Tarnów, Ropczyce, Sędziszów Małopolski, Przeworsk i Jarosław. Powstaje również nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna, który będzie kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi. Wszystkie przebudowywane stacje zyskują też tak oczekiwaną dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.
Korekta rozkładu jazdy pozwoli również na sprawne prace przy wymianie rozjazdów oraz modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Wykonawcy mogą zaplanować przeniesienie robót z jednego toru na drugi, bez zmian w kursowaniu pociągów. Prace w tych obszarach znacznie poprawiają poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych.
W ramach korekty, PKP Intercity zmieni również godziny odjazdów i przyjazdów wybranych pociągów. Czas podróży będzie uwzględniał prowadzone prace remontowe czy konieczne prace manewrowe.
Trzy tygodnie przed korektą, rozkłady jazdy w tradycyjnej formie plakatów są dostępne na stacjach i przystankach. Do dyspozycji pasażerów są także strony internetowe przewoźników.
Poza tradycyjnymi punktami informacyjnymi, jak kasy czy centra obsługi klienta, podróżni otrzymają wsparcie mobilnych informatorów, którzy, w dniach 11-14 marca, będą dyżurować na 18 największych dworcach w Polsce. Pomoc będzie można również uzyskać ze strony pracowników punktów InfoDworzec, zlokalizowanych na 10 największych dworcach w kraju.
Dodaj komentarz