K U L T U R A

Kosztowna lekcja dla Tutlo – UOKiK stawia zarzuty firmie językowej

Szybka nauka języków obcych  Foto: preply / materiały prasowe

Znana platforma do nauki języków obcych Tutlo znalazła się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, postawił firmie zarzuty dotyczące nieuczciwych praktyk wobec konsumentów, w tym utrudniania odstąpienia od umowy i egzekwowania wygórowanych opłat.

Sprawa dotyczy m.in. sposobu, w jaki Tutlo informowało swoich klientów o warunkach korzystania z usług oraz ich prawach do odstąpienia od umowy. Według UOKiK, firma mogła wprowadzać konsumentów w błąd, a także stosować niezgodne z prawem klauzule, które skutkowały dodatkowymi kosztami dla użytkowników.

Co zarzuca UOKiK?

Wśród najpoważniejszych zarzutów znalazły się:

  • Brak odpowiedniej informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
  • Egzekwowanie wysokich opłat za rezygnację z umowy, które mogły być nieproporcjonalne do rzeczywiście poniesionych kosztów przez firmę.
  • Utrudnianie kontaktu z firmą w celu rozwiązania umowy lub wyjaśnienia wątpliwości.

Według Prezesa UOKiK, tego rodzaju praktyki mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów i podważać zaufanie do sektora edukacji online.

Jakie konsekwencje czekają firmę?

Jeśli zarzuty się potwierdzą, Tutlo może zostać obciążone karą finansową wynoszącą do 10% rocznego obrotu firmy. To poważne ostrzeżenie dla innych przedsiębiorstw, które oferują usługi w modelu subskrypcyjnym.

Co mogą zrobić konsumenci?

Klienci, którzy czują się pokrzywdzeni przez firmę, mogą zgłaszać swoje skargi do UOKiK lub skorzystać z pomocy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. To kolejny sygnał, że warto dokładnie czytać umowy, szczególnie w przypadku usług zawieranych online.

Tutlo na razie nie skomentowało zarzutów. Sprawa pozostaje otwarta, a jej rozwój może być ważnym precedensem w kwestii ochrony praw konsumentów w Polsce.

Stanowisko Tutlo Sp. z o.o. w sprawie postępowania wszczętego przez Prezesa UOKiK

W Tutlo priorytetem jest dla nas zapewnienie usług oraz obsługi klienta na najwyższym poziomie. Stąd aktywnie współpracowaliśmy i nadal współpracujemy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dostarczając wszelkie niezbędne materiały oraz udzielając wyczerpujących informacji dotyczących naszej działalności. W wyznaczonym terminie przygotujemy i przekażemy do Urzędu kolejne wyjaśnienia i propozycje odnoszące się do najnowszego stanowiska UOKiK. Jednocześnie wyrażamy pełną gotowość do prowadzenia dalszego dialogu i współpracy z UOKiK w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.

Użyte w artykule zdjęcia: preply / materiały prasowe

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz