Założona w Poznaniu sieć sklepów Piotr i Paweł ma wkrótce wybrać inwestora, który pozwoli nie tylko przetrwać na rynku, ale zapewni też rozwój firmy. Spółka brała pod uwagę pozyskanie środków bądź partnera biznesowego.
Właściciele sieci Piotr i Paweł rozpoczęli poszukiwanie inwestora, który zapewni rozwój firmy na konkurencyjnym rynku handlowym rozpoczęli w listopadzie ubiegłego roku.
Proces ten zaowocował złożeniem konkretnych ofert przez inwestorów zainteresowanych inwestycją w sieć – czytamy w wydanym właśnie przez spółkę oświadczeniu – w najbliższym czasie zostanie dokonany wybór inwestora, który skutecznie zabezpieczy konkurencyjność oraz możliwość dalszego rozwoju firmy na rynku.
Doradcą inwestycyjnym sieci sklepów jest BZ WBK. Wśród potencjalnych inwestorów jeszcze w grudniu wymieniany był między innymi Carrefour. Czy zmiany własnościowe będą oznaczać zniknięcie z rynku znanej, zwłaszcza w Wielkopolsce, marki sklepów? W tej chwili jeszcze za wcześnie na tego typu dywagacje, choć i taki scenariusz jest możliwy.
Piotr i Paweł to rodzinna spółka została założona przez Eleonor Woś oraz jej dwóch synów Piotra i Pawła w Poznaniu w 1990 roku. W prezentacji inwestorskiej, do której dotarł portal wiadomosciihandowe.pl Piotr Woś jest właścicielem 48,6% akcji, Paweł Woś ma ich 39,12%, Justyna Woś 9,87% i Eleonora Woś 2,26%. W ubiegłym roku sprzedaż netto w sieci Piotr i Paweł była na poziomie 1,67 mld złotych, zysk netto równy 13.400.000 zł i EBITDA równe 48.800.000 zł.
Dodaj komentarz