Aglomeracja

Ławica oznaczona na nowo

Logo Ławica  Foto: Logo Ławica

Logo Ławica Foto: Logo ŁawicaPoznańskie lotnisko zaprezentowało właśnie nowy znak graficzny. Startujący samolot zastąpi kolorowa litera Ł, która może symbolizować również strzałkę, bądź samolot.

Dotychczasowe logo, którego autorem był Jerzy Gendery było wykorzystywane od 1997 roku. Nowe zostało zaprojektowane przez Michała Cierkosza z agencji Diagram Branding Design. Widoczne obok nowe logo to synteza poznańskiej gwiazdki, grotu strzałki, piktogramu samolotu oraz dużej litery Ł.

Zaproponowana kolorystyka jest wyrazem strategii nakreślonej przez Władze Portu, nowa identyfikacja tworzy wizerunek obiektu nowoczesnego, dynamicznego i spełniającego wszelkie współczesne wymogi – mówi Michał Cierkosz – granat jako kolor kojarzony z lotnictwem, przeniesiony z obecnie funkcjonującego logo, cyjanowy błękit pochodzący z Corporate Identity Poznania oraz dopełniający, kontrastowy, wibrujący amarant tworzą doskonałą bazę do budowania komunikacji z szerokim, wielopokoleniowym otoczeniem.

Projektant dodał również, że związek Portu z Miastem podkreśla także sposób skomponowania liternictwa w napisie głównym POZNAŃ AIRPORT, przez zaakcentowanie członu POZ zgodnie z charakterem identyfikacji Miasta.

Stary znak graficzny lotniska Foto: Stary znak graficzny lotniskaGłównym powodem pojawienia się nowego znaku graficznego i całej identyfikacji lotniska było odświeżenie wizerunku rozbudowującego się Portu. Chcieliśmy zaakcentować realizowaną na wielką skalę modernizację, która na zawsze zmieni oblicze naszego lotniska – wyjaśnia Mariusz Wiatrowski z Ławicy – port obsługuje dynamicznie rosnący ruch pasażerski, sukcesywnie wzbogaca siatkę połączeń, przyczyniając się do wzrostu atrakcyjności miasta i regionu.

Nowa identyfikacja wizualna Portu zacznie obowiązywać w pełni wraz z oddaniem nowego terminala pasażerskiego.

Logo Ławica Foto: Logo Ławica

– – – – – – – – – – – – – –

Stworzenie znaku graficznego nie jest zadaniem prostym. Jednym będzie się podobać, inni będą krytycznie spoglądać na nowy projekt. Wystarczy przypomnieć głosy krytyki jakie odzywały się po prezentacji słynnej już poznańskiej, niebieskiej gwiazdki. Tymczasem jest to dowód na to, że konsekwentnie prowadzona kampania może nie tylko być dobrze oceniana przez specjalistów, ale również przyczyniać się do promocji miasta wśród turystów.

Nowe logo Ławicy jest zbyt świeżym projektem, by obiektywnie je ocenić. Jedyne niebezpieczeństwo jest takie, że może kojarzyć się z pikującym, a nie spokojnie lądującym samolotem.

Logo Ławica Foto: Logo Ławica

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz