Lotnisko Ławica w lipcu 2019 roku obsłużyło o 10% mniej pasażerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dlaczego tak się stało tłumaczy samo lotnisko.
Lotnisko w Poznaniu obsłużyło w lipcu 292 340 pasażerów. Jest to o 10% mniej niż rok wczesniej.
W segmencie Legacy odnotowano wzrost o 3%.
Utrzymujący się trend wzrostowy w tym segmencie pokazuje, że umacnia się przewóz pasażerski liniami tradycyjnymi. Podkreśla to szósta rotacja na trasie Poznań – Warszawa, która pojawi się w rozkładzie jesienią.
W segmencie charter odnotowano spadek -15%.
W 2019 roku występują ograniczenia oferty czarterowej, która jest wynikiem nadpodaży na rynku w roku ubiegłym, a ta doprowadziła do minimalizacji marży organizatorów imprez turystycznych. Ze względów finansowych, w roku bieżącym organizatorzy kładą nacisk na uzyskanie lepszych wyników finansowych. Nie bez znaczenia jest fakt, iż w roku ubiegłym w segmencie czarterowym Poznań odnotował rekordowy wzrost, bo aż 66%. Tak duży wzrost w jednym roku, może podlegać korekcie w kolejnym i mamy obecnie z taką korektą do czynienia. Duża baza odniesienia powoduje, iż procentowy spadek ruchu przekłada się na duże liczby. Mimo to na poznańskim lotnisku w ruchu czarterowym pojawiły się 3 nowości:
Oman, Ibiza, Tivat.
W segmencie LCC odnotowano spadek -8%.
W całym roku ubiegłym w segmencie LCC Poznań także odnotował rekordowy wzrost 25%. Oczywiste jest, iż także i w tym przypadku duży wzrost w jednym roku, może podlegać korekcie w kolejnym. Wyniki zeszłego roku mają zatem wpływ na duże liczby tego roku. Ponadto kiedy nowe połączenia uruchamiane są w danym roku, w kolejnym może funkcjonować tylko część, a pozostała jest kasowana. Jest to naturalny ruch w ramach branży.
W roku bieżącym z Portu Lotniczego Poznań-Ławica, za sprawą Wizz Air oraz Ryanair zostały uruchomione nowe regularne połączenia lotnicze do:
Cork,
Zadaru,
Rzymu-Ciampino,
Sztokholmu-Skavsta,
Kawali.
Wkrótce rozpoczną się operacje do:
Kutaisi,
Birmingham,
Odessy,
Charkowa,
Budapesztu,
a także dodatkowo do Paryża Beauvais.
Pomimo zamknięcia bazy operacyjnej przez linię lotniczą Wizz Air w Poznaniu, przewoźnik będzie obsługiwał od września dwa nowe kierunki z Poznania, a w sezonie zimowym 19/20 tygodniowa liczba miejsc będzie zbliżona do oferowania z roku poprzedniego, co pokazuje, że Poznań jest nadal ważnym punktem dla tej linii lotniczej.
W segmencie Low Costów
Liczba kierunków to wzrost o 4,35% rok do roku.
Liczba rotacji/tygodniowo to wzrost o 8,33% rok do roku.
Oferowanie tygodniowe (w obie strony) to wzrost o 10,91% rok do roku.
Dodaj komentarz