Użytkownicy tabletów lub smartfonów wiedzą, jak wygodnie zapewnić sobie dostęp do wszystkich usług online z dowolnego urządzenia. Mogą korzystać z Facebooka, poczty elektronicznej, przeglądarek, gier i aplikacji, słuchać muzyki i oglądać zdjęcia z dowolnego miejsca, w każdej chwili.
Z drugiej strony posiadacze tradycyjnych telefonów komórkowych wolą używać do poszczególnych usług różnych urządzeń, na przykład komputerów biurkowych do bankowości internetowej i porównywania cen, telefonów do wysyłania wiadomości SMS, konsoli Xbox do gier, iPodów do słuchania muzyki, a laptopów do obsługi poczty elektronicznej i przeglądarki.
Coraz częściej doceniamy prostotę i wygodę dostępu do tych samych aplikacji i danych z różnych urządzeń za pośrednictwem chmury. W rezultacie coraz więcej internautów oczekuje, że różne produkty przeznaczone na masowy rynek, od samochodów po aparaty fotograficzne, będą podłączone do Internetu, gdyż inaczej korzystanie z nich uważają za utrudnione.
Coraz więcej użytkowników urządzeń komputerowych odchodzi od modelu dla „umysłów skoncentrowanych”, czyli komputerów biurkowych z plikami, folderami i koszami na śmieci, do płaskich urządzeń z aplikacjami i usługami w chmurze. Nie chcą oni już siedzieć przy biurku, ale wolą wykonywać różne zadania w najbardziej dogodnej chwili, jedną ręką, np. stojąc w kolejce, rozmawiając ze znajomymi w kawiarni lub idąc na przystanek autobusowy.
Komputer stojący na biurku ustępuje więc miejsca tabletowi, który można położyć na stole w salonie podczas oglądania telewizji lub zaglądać do niego w kuchni, jedząc śniadanie z rodziną.
Ponadto 29% respondentów badania Erosccona zamierzało kupić smartfony, w porównaniu z 25%, którzy planowało zakup laptopa. Zmienia się więc sposób korzystania z mobilnych urządzeń komputerowych. Nie trzeba już nosić ciężkich toreb ani szukać miejsca do siedzenia z dostępnym gniazdem zasilania, aby wysłać e-mail podczas jazdy pociągiem do pracy, zajrzeć na Facebbooka i do aplikacji zakupowych podczas przerwy obiadowej lub poczytać nowe blogi, popijając kawę.
Na podstawie badań trendów konsumenckich zleconych przez Erisccona. Pełna wersja w języku angielskim –Pobierz PDF
Dodaj komentarz