Meksyk robi furorę podczas Mistrzostw Świata w piłce Nożnej. To także jednym z najbardziej konkurencyjnych krajów dla inwestycji zagranicznych. Jego rozmiar i siła wewnętrznego rynku świadczą o atrakcyjności kraju oraz jego potencjale gospodarczym. O wzajemnej współpracy rozmawiać będą dziś w Urzędzie Miejskim polscy i meksykańscy przedsiębiorcy.
Podczas Seminarium Biznesowego w Poznaniu ambasada Meksyku zamierza zachęcić polskie firmy do współpracy oraz zachęcić do poszukiwania nowych i atrakcyjnych obszarów biznesowych w Ameryce Łacińskiej.
Warto wspomnieć, że konferencja w Poznaniu jest już drugim wydarzeniem tego typu organizowanym przez Ambasadę Meksyku w Polsce. Na ostatnie spotkanie we Wrocławiu przybyło ponad 40 przedstawicieli firm. Wielu z nich udało się nawiązać cenne kontakty, kilka firm jest na etapie rozmów z potencjalnymi klientami w Meksyku.
Seminarium jest częścią działań na rzecz rozwoju poznańskich firm na rynkach międzynarodowych zapisanych w “Strategii rozwoju Miasta Poznania 2030”. W ramach tych działań magistrat w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi organizuje szkolenia dotyczące wchodzenia na rynki zagraniczne.
W latach 2010-2013 odbyło się siedem warsztatów dotyczących tej problematyki, w których wzięło udział ok. 150 przedsiębiorców. W roku 2014 zaplanowano trzy warsztaty wyspecjalizowane, które mają na celu przybliżenie poznańskim firmom warunków rozwoju na rynkach afrykańskich, krajach byłej Wspólnoty Niepodległych Państw oraz rynkach arabskich, ze szczególnym uwzględnieniem Turcji
Dodaj komentarz