Przejęcie przez “Czerwoną Torebkę” sklepu internetowego Merlin.pl biznesowo pozwoli obu firmom na zbudowanie silnej pozycji rynkowej. To szansa również dla Poznania. Merlin zapowiedział właśnie przenosiny swojego centrum z Warszawy do naszego miasta, tym samym oferuje nowe miejsca pracy. Już dziś spółka poszukuje kilkunastu osób w działach marketing i sprzedaż, zapowiada także dalszą rekrutacje.
Pomysł Czerwonej Torebki narodził się w Poznaniu i tutaj znajduje się centrala firmy należącej do Mariusza Świtalskiego. Pasaże powstają w miejscach gdzie odbywa się intensywny ruch samochodowy oraz pieszy, a więc w pobliżu osiedli mieszkaniowych, przy głównych ulicach miast, w pobliżu supermarketu lub dyskontu, oraz przy drogach dojazdowych do sypialni miejskich. Do 2021 roku grupa planuje zbudować 1882 obiektów na terenie całego kraju.
Dzięki przejęciu Merlina Czerwona Torebka wejdzie na rynek e-commerce i zyska dostęp do rozbudowanej bazy klientów sklepu internetowego. Z kolei sklep internetowy będzie mógł przyciągać klientów siecią punktów odbioru.
Merlin.pl od lat znajduje się w czołówce sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo. Może pochwalić się ofertą blisko 320 tysięcy produktów, ponad 2 milionami zarejestrowanych klientów oraz prawie 150 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie.
– Widzimy wiele obszarów synergii z Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Do końca tego roku uruchomimy 35 nowych punktów. Zakładamy, że zapewni to skokowy wzrost obrotów Merlin.pl. Punkty odbioru będą jednocześnie magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes serwisu internetowego.
Obecnie w naszym kraju działa 7 punktów odbioru Merlin.pl (w tym 5 w Warszawie i okolicach oraz 2 w pasażach Czerwonej Torebki w Słupsku i Białogardzie), w których klienci mogą bezpłatnie odebrać oraz zapłacić za zamówioną przesyłkę. Nowe punkty odbioru będą powstawały na terenie całego kraju, znacznie poszerzając grono osób mających dostęp do skorzystania z darmowej przesyłki.
– Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Jest to kluczowy element w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Szeroki dostęp do klientów zwiększy również potencjał wzrostu sprzedaży nowych kategorii produktowych takich jak np. zabawki. Będziemy mogli też systematycznie poszerzać ofertę. Nowe punkty odbioru Merlin.pl będą powstawały na terenie całego kraju, zapowiadają przedstawiciele serwisu.
Dodaj komentarz