Mieszkańcy Zielińca podczas głosowania decydowali dzisiaj o losach ulicy Smołdzinowskiej. Do wyboru mieli kilka wariantów zmian. Największe poparcie zdobył projekt zgodnie z którym ulica ta zostanie zamknięta i stanie się częścią zakładów VW.
Właśnie za takim rozwiązaniem opowiedziało się 57% mieszkańców Zielińca biorących udział w referendum. Przeciwko włączeniu tej ulicy do terenów należących do Volkswagena głosowało 43% osób.
Wariantem, który cieszył się największą akceptacją społeczną był wariant 2, jedyny, który nie uwzględniał modernizacji ul. Leśnej – wyjaśnia Paweł Marciniak z Urzędu Miasta Poznania – głosowaniu towarzyszyła wysoka frekwencja na poziomie 56%, spośród 826 osób uprawnionych do głosownia, wzięło w nim udział 468 głosujących.
Wyniki niedzielnego głosowania są rekomendacją dla Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, która przygotuje plan dla tego obszaru.
Zgodnie z propozycją za którą opowiedzieli się głosujący zamknięta zostanie ulica Smołdzinowska, a u zbiegu ulic Leśnej i Bałtyckiej powstanie parking dla pracowników VW. Po modernizacji ulice Sośnicka, Sarnia oraz Kamieńska staną się drogami lokalnymi.
Kolejną ważną zmianą będzie też budowa pełnowymiarowego skrzyżowania ulic Sośnickiej z Warszawską.
Swoje trasy zmienią również autobusy, które kursować będą od węzła Antoninek ulicami Sośnicką, Sarnią, Kamieńską, Grodnicą, Starachowicką do skrzyżowania Zieleńskiej, Smołdzinowskiej i Rugijskiej i tam pętle autobusową.
mam wrażenie, że to najlepsza bo najtańsza opcja…Mogliby zmienić trase 66 lub dodać autobus.Przecież już i tak do centrum jeżdzimy robiąc ogromne koło, nie mówiąc już o czasie który tracimy na dojazd a wystarczyłoby puścić autobus na Rondo Śródka.