Po drogach naszej Aglomeracji jeździ coraz więcej samochodów. Ich ilość może świadczyć, że pokochaliśmy własne cztery kółka. Czy aby na pewno? O naszych grzechach i grzeszkach motoryzacyjnych rozmawiamy z Maciejem Nowakowskim, kierownikiem serwisu w firmie Honda Waszkowiak w Suchym Lesie.
Jak się okazuje najmniej o swoje samochody dbają… kobiety. Nie można oczywiście tego generalizować, ale płeć piękna jest nieczuła na sygnały, które wysyła im ich pojazd. Często również nie dotrzymują terminów obowiązkowych przeglądów. To zdarza się także mężczyznom.
By kupiony przez nas nowy czy też używany samochód był bezpieczny i służył nam jak najdłużej trzeba regularnie sprawdzać jego stan techniczny. Dzięki temu unikniemy też kosztownych napraw.
Samochód powinien być sprawdzony przez mechanika przynajmniej dwa razy w roku – mówi Maciej Nowakowski – tymczasem niektórzy kierowcy tego nie robią, przyjeżdżają zbyt późno by usunąć usterkę i narażają się na poważne, często kosztowne naprawy, których można było uniknąć.
Kiedy powinniśmy odwiedzić serwis samochodowy? Na pewno jesienią i drugi raz wiosną. Przed zimą warto sprawdzić jak nasz samochód jest przygotowany do tego trudnego okresu. Po zimie natomiast w warsztacie dobrze jest przebadać jak tę porę roku zniosło zawieszenie, układ wydechowy, kierowniczy.
Zalecałbym także sprawdzenie i ewentualne wyczyszczenie klimatyzacji – dodaje nasz rozmówca.
Czy warto jednak z używanym samochodem jechać do autoryzowanego serwisu? Czy nie nie będzie nas taka wizyta zbyt dużo kosztowała?
Niekoniecznie – stwierdza Nowakowski – przede wszystkim przyjeżdżając do nas samochodem Hondy, bez względu na to gdzie i kiedy ją kupiliśmy, mamy pewność że zajmą się nim specjaliści bardziej niż inni wyczuleni na wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu samochodu – dodaje.
Autoryzowany serwis to także specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu można zdiagnozować ewentualne usterki. Jak się okazuje w tego typu serwisie wizyta związana na przykład z wymianą oleju nie kończy się tylko na tym. Fachowcy sprawdzą przy okazji elementy samochodu wpływające między innymi na bezpieczeństwo podróżujących nim osób. Właściciel dowie się zatem co wymaga natychmiastowej interwencji, bądź jakie naprawy czekają go w niedalekiej przyszłości.
Nasi pracownicy uczestniczą w wielu szkoleniach i systematycznie podlegają egzaminowaniu, dzięki czemu nasz serwis może utrzymać wysoki standard obsługi – podkreśla szef serwisu w Suchym Lesie.
Na terenie firmy Hondy Waszkowiak działa również Stacja Kontroli Pojazdów zajmująca się przeglądami rejestracyjnymi czy okresowymi. Każdy kierowca, który do nas trafi może mieć pewność, że wyjeżdżając od nas z pozytywną oceną samochodu dowolnej marki może być pewny o jego stan techniczny – przekonuje kierownik serwisu – gdy stwierdzimy jednak jakieś usterki, można od razu skorzystać z naszego autoryzowanego serwisu oraz ubezpieczyć swój pojazd – dodaje.
Nowością jest również bezdotykowa, samoobsługowa myjnia dostępna dla wszystkich, którzy chcą zadbać o samochód. Oczywiście bez względu na jego markę.
Jakie jeszcze grzeszki mają na swoich sumieniach kierowcy? Okazuje się, że często zapominamy właśnie o okresowych przeglądach. Zdarzają się także osoby, które nie wiedzą, że w ogóle trzeba wymienić na przykład olej.
Dość często spotykam w swoim zawodowym życiu kierowców, którzy oszczędzają na układzie hamulcowym – mówi Nowakowski – nie dbając o ten ważny element narażają nie tylko siebie, ale także swoich pasażerów oraz innych użytkowników dróg.
Jak się okazuje dużo osób kupując używany samochód skupia się na jego zewnętrznym wyglądzie. Ocenia stan lakieru, zachwyca się bogatym wyposażeniem, ale nie interesuje się jego stanem technicznym. Tak, to kolejny grzech kierowców – przyznaje pracownik serwisu. Kupując takie samochody zawsze powinniśmy skonsultować się z fachowcem.
Stosując się do tych wszystkich wskazówek możemy mieć pewność, że nasze samochody będą sprawne, a co za tym idzie bezpieczne.
Zapraszam do nas właścicieli starszych modeli Hondy, ale fachowo zajmiemy się także samochodem każdej innej marki – dodaje Maciej Nowakowski.
Gratulacje!Wywiad z człowiekiem,który parkując mojego Civica w serwisie rozwalił mi zderzak.;)Jeszcze próbował wmówić,że”tak było”.;)W Jazzie mojej żony naprawiał skrzynię biegów,choć uszkodzony był tylko docisk sprzęgła.Zorientował się dopiero jak odbierałem samochód po remoncie skrzyni.Fachowców z bożej łaski to nam nie brakuje…:)
[ADMIN] Mamy słowo przeciwko słowu, jeżeli chce Pan kogokolwiek oskarżać miejscem dochodzenia swoich praw jest sąd. Forum jest miejscem dyskusji, a nie anonimowego oskarżania.
Ale tu nikt nikogo nie oskarża.Pan Nowakowski w końcu przyznał się do uszkodzenia i na koszt firmy Waszkowiak naprawił zderzak.Na szczęście nie było potrzeby tracić czasu na sądy.;)
A tak przy okazji Panie Adminie pod wywiadem stoi : “KOMENTARZE”. Skomentowałem zatem wywiad z osobą,która nie budzi mojego zaufania i udziela innym kierowcom porad.Nie jest to tylko moja opinia,ponieważ mam wielu przyjaciół którzy trafili do Hondy Waszkowiak i mają podobne odczucia.Nie miałem pojęcia,że uczestniczę w dyskusji na forum.;)Skoro jednak jest to forum,to intencją uczestników jest sobie wzajemnie pomagać dzieląc się swoimi opiniami na zadany temat.A dlaczego anonimowo?Ano dlatego,że z moi znajomi z racji miejsca zamieszkania w dalszym ciągu są”skazani”na ten serwis.Pozdrawiam.
[ADMIN] – to skoro uszkodzenie zostało naprawione, to nadal nie rozumiem “ostrzeżenia”
A ja jestem raczej zadowolona.Zawsze mają miejsce-nigdy nie ma tłoku,bo to mały,przytulny serwisik i nigdy nie ma problemu z przyjęciem.Stosunkowo tanio bo przeglądy robią na tanich zamiennikach.Z tą myjnią to tylko jakieś nieporozumienie.Byłam na przeglądzie w maju i Pan w myjni biegał z wiaderkiem jak zawsze.Nie rozumiem co to znaczy”bezdotykowa”myjnia.;)Zawsze najwięcej czasu tracę na mycie,bo sam przegląd robią w parenaście minut.Ale ogólnie oceniam pozytywnie.
No i proszę.Wielkiej kariery w Hondzie pan ekspert,kierownik Nowakowski nie zrobił.;)Szybciutko tam się na nim poznali.;)