Promowanie regionalnej przedsiębiorczości oraz sukcesów wielkopolskich przedsiębiorców to podstawowy cel przedsięwzięcia organizowanego przez poznańskie środowisko biznesowe. Wystartował właśnie pierwszy Ranking Wartości Marek Wielkopolski.
Celem projektu jest stworzenie wiarygodnego rankingu wartości marek rdzennie wielkopolskich. Biorące udział w rankingu firmy zostaną poddane ocenie w oparciu o metodologię stworzoną wspólnie przez partnerów merytorycznych badania – Grupę Fresh, DGA oraz Instytut Badawczy PBS.
Analiza zostanie przeprowadzona w podziale na dwie kategorie – marki należące do sektora B2B (50 marek o najwyższej wartości) oraz marki z sektora B2C (50 marek o najwyższej wartości).
Publiczny nabór do rankingu rozpoczął się 1 czerwca i zakończy się 31 lipca 2012 roku. Ze względu na proces wyceny oraz konieczność zrealizowania badań rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyników nastąpi w listopadzie 2012 roku.
Przyjmowane będą wyłącznie zgłoszenia marek utworzonych w Wielkopolsce i będących własnością firm mających główną siedzibę na terenie Wielkopolski. Marka musi istnieć na rynku co najmniej od 5 lat i w ciągu ostatnich trzech lat generować roczny przychód nie mniejszy niż 3 mln zł. W rankingu nie mogą uczestniczyć marki będące spółkami z udziałem Skarbu Państwa, Władz Samorządowych, równocześnie posiadające monopol na rynku wielkopolskim. Nagrody przyznane zostaną w dwóch kategoriach – w podziale na marki B2B oraz B2C. Dodatkowo przyznana zostanie trzecia nagroda – dla Najbardziej Rozpoznawalnej Marki Wielkopolski wg Internautów.
Laureat wybrany zostanie w głosowaniu przeprowadzonym poprzez portal Facebook. Akcja rusza na oficjalnym fan page wydarzenia (https://www.facebook.com/RankingMarekWielkopolski) wraz z ogłoszeniem listy 200 zakwalifikowanych do badania marek – 15 sierpnia 2012.
„Dlaczego warto uczestniczyć w rankingu? Po pierwsze, zakwalifikowana do badania firma otrzyma wycenę wartości własnej marki. Po drugie, udział w rankingu wiąże się z zaangażowaniem w rozwój regionu. Każda z marek niewielkim wysiłkiem przyczynia się do wzrostu atrakcyjności Wielkopolski. Po trzecie, trzy wyróżnione marki w kategorii B2B oraz B2C otrzymają nieodpłatną obsługę w obszarze promocji pozycji w rankingu w mediach przez agencję Fresh Public Relations w okresie 2 miesięcy po zakończeniu konkursu” – komentuje Adam Michańków, Prezes Grupy Fresh, Opiekun Merytoryczny Rankingu Wartości Marek Wielkopolski.
Udział w I edycji Rankingu jest całkowicie bezpłatny dzięki społecznemu zaangażowaniu Partnerów i Patronów wydarzenia. Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń na: www.RankingMarekWielkopolski.pl
Dodaj komentarz