Przez cały kweicień pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli korzystać z najnowocześniejszego pojazdu, który wyróżnia się zarówno ekologicznymi właściwościami, jak i nowatorską technologią. Nowy 12-metrowy wodorowy autobus eCitaro.
Technologia i zasięg eCitaro Fuel Cell
eCitaro Fuel Cell to autobus wyposażony w nową generację wysokowydajnych baterii oraz wodór jako źródło energii. Dzięki tym innowacjom, pojazd posiada zasięg wynoszący co najmniej 450 km na jednym tankowaniu i ładowaniu. Alexander Skrzypczak, przedstawiciel Daimler Buses Polska, mówi: „W zależności od zaprogramowanego trybu eCitaro Fuel Cell może jechać tylko na wodorze lub wykorzystywać zarówno energię z ogniwa, jak i z baterii. Możemy również zastosować tryb inteligentny, który dostosowuje zasilanie do specyfiki konkretnej trasy, zapewniając najwyższą efektywność energetyczną”.
Warto dodać, że autobus może przewieźć jednocześnie 68 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących – co czyni go idealnym środkiem transportu w zatłoczonych miejskich warunkach.
Testy i wykorzystanie w miejskiej komunikacji
eCitaro Fuel Cell kursuje na linii 169, a w kolejnych dniach planowane jest jego wykorzystanie na liniach 178 oraz 190. Pojazd został oznaczony numerem bocznym 1600, a testy potrwają do 28 kwietnia 2025 r. W tym czasie pracownicy MPK Poznań będą mieli okazję zapoznać się z nowymi technologiami i ocenić, jak autobus sprawdza się w codziennym ruchu miejskim.
Dzięki tym testom, które są nie tylko krokiem w stronę zrównoważonego rozwoju transportu miejskiego, ale również okazją do przetestowania nowoczesnych technologii w praktyce, miasto może zdobyć cenną wiedzę na przyszłość. Jak zaznacza Skrzypczak, dzięki takim inicjatywom możliwe jest przekraczanie dotychczasowych granic w zakresie zrównoważonego transportu publicznego.
Dodaj komentarz