Na swojej stronie internetowej poznańskie MPK zaprasza do uprawiania sportu. Nie ma w tym nic dziwnego, wiadomo – aktywność fizyczna sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Przy okazji poznański przewoźnik reklamuje usługi prywatnej firmy, centrum fitness i zniechęca nas do podróży tramwajem, na pewno na siedząco – wtedy spalamy mniej kalorii niż stojąc na jednej nodze w zapchanym wagonie!
Przez najbliższy miesiąc na przystankach Pestki będą ustawione rowery spinningowe oraz specjalne tablice edukacyjne, a do zdrowego trybu życia zachęcać będą instruktorzy. Ci którzy najwięcej wypedałują będą mogli otrzymać nagrody. Ale, żeby wziąć udział w tej specjalnej akcji należy wcześniej odebrać specjalną kartę w klubie fitness.
W informacji możemy przeczytać. – Osoby korzystające z samochodów np. w drodze do pracy, zwykle ruszają się mniej niż te korzystające z komunikacji miejskiej – przyznaje Magdalena Szwed, Menadżer Działu Fitness Fabryki Formy. – Podróżujący tramwajami i autobusami maszerują podczas drogi na przystanek, zdarza się, że stoją w trakcie podróży, a potem pieszo udają się do miejsca docelowego. Tylko stojąc, podróżny zużywa dwa razy więcej kalorii, niż kierowca siedzący w aucie. W momencie marszu angażuje wiele grup mięśni, a to powoduje, że organizm znacznie chętniej spala nagromadzony, w zbyt dużej ilości, tłuszcz. Dodatkowo, chodząc pieszo pokonujemy schody, co powoduje dwukrotnie większe zużycie energetyczne niż marszobieg, kształtując jednocześnie strategiczną partię tylnej części ciała.
Więc skoro podróż do pracy na własnych nogach albo rowerze jest taka zdrowa to może warto zrezygnować w ogóle z usług naszego drogiego przewoźnika. A może celem tej akcji jest zabicie nudy w oczekiwaniu na spóźniający się tramwaj albo rozładowywanie stresu, po nieudanym wejściu do zapchanego tramino. Oczywiście pomysł popieramy, kibicujemy organizatorom, gratulujemy oryginalnego pomysłu marketingowego a MPK w ramach budowy wizerunku dmuchamy na przestrzeloną stopę.
pies im morde lizał od dawna jezdze na rowerze! slaby marketingowo pomysl MPK
jak to MPK promuje jazde rowerem 🙂
niecierpie MPK