Wszystko co dobre kiedyś niestety się kończy. Tak jest z wakacjami, a wraz z nimi skończą się plenerowe koncerty w Kórniku. Po solidnej porcji klasyki której miłośnicy muzyki w poprzednią niedzielę wysłuchali mimo ulewnego deszczu przed nami koncert z nutą patriotyczną.
Podczas kolejnego koncertu odbywającego się w ramach VII Letniego Festiwalu Muzyka z Kórnika będziemy mogli wysłuchać oprócz poważnych utworów, także piosenek z lat 20., których nie tylko miło się słucha, ale nadają się one także do wspólnego śpiewania.
Do tego wspólnego śpiewu namawiać będzie ze sceny Monika Mych (sopran). Pomagać jej będzie Kwartet Aulos który tworzą Karolina Norwich (flet), Mariusz Dziedziniewicz (obój), Krzysztof Mayer (klarnet) i Dariusz Rybacki (fagot).
W programie oprócz utworów miedzy innymi Chopina znajdą się także doskonale znane z przedwojennych filmów przeboje jak choćby Brunetki Blondynki, Miłość ci wszystko wybaczy czy temat z filmu Vabank.
Zapraszamy do Arboretum w Kórniku w niedzielę (14.08) o godzinie 18:00.
Program niedzielnego koncertu:
F. Chopin – Życzenie
F. Chopin – Mazurek B
F. Chopin – Śliczny chłopiec – sopran
Żal (Etiuda E-Dur) – sopran
***
St. Moniuszko – Pieśń Wieczorna
St. Moniuszko – Krakowiaki
St. Moniuszko – Gdybym rannym słonkiem – sopran
***
L.Różycki – Walc Caton – sopran
R Stolz – Brunetki Blondynki
H. Wars – Miłość ci wszystko wybaczy sopran
***
Tryptyk – Wojenny
“Czerwone Maki” – sopran
***
H. Kuźniak – Vabank
W. Kazanecki – Walc Barbary(Noce i Dnie) – sopran
Polka – Dziadek
Oto jeden z utworów który będzie można usłyszeć w niedzielę w Kórniku. Tutaj wykonywany przez Hankę Ordonównę w filmie Szpieg w masce.
Monika Mych jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, którą ukończyła w 2003 roku, w klasie prof. Bożeny Betley. Ma w repertuarze liczne pieśni i arie od Haendla do Pucciniego oraz kompozytorów polskich (m.in. Różycki, Pankiewicz, Lutosławski, Szymanowski, Nowowiejski, Niewiadomski). Ma również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (Bach, Pergolesi, Haydn, Mozart, Beethoven, Debussy, Orff, Szymanowski, Milhaud). W czerwcu 2000 r., w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, dokonała światowego prawykonania cyklu pieśni “Sea chronicles” australijskiego kompozytora Paula Stanhope.
W tym samym roku wzięła udział w nagraniu płyty z muzyką Franciszka Lessla i Karola Kurpińskiego wydanej przez Acte Prealable nominowanej do Fryderyków 2000. W styczniu 2001 roku odbyła tournée po Chile, śpiewając recitale m.in. podczas największego festiwalu muzyki klasycznej w Ameryce Południowej “Semanas Musicales” we Frutillar.
W roku 2002 oraz 2003 występowała na koncertach u boku maestro Wiesława Ochmana. Występuje z recitalami w Polsce i za granicą. Śpiewała m.in. z orkiestrami Filharmonii Narodowej, Białostockiej, Poznańskiej oraz Zabrzańskiej. Zaraz po ukończeniu studiów zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Poznaniu w koncertowym wykonaniu opery G. Verdiego Ernani, w partii Elviry.
Od września 2004 jest solistką Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.
W październiku 2005 zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w partii Maddaleny w Andrea Chenier. Do najważniejszych partii operowych, posiadanych w swoim repertuarze, zalicza: Elvirę (Ernani – G. Verdi), Desdemonę (Otello – G. Verdi), Maddalenę (Andrea Chenier – U. Giordano), Hrabinę (Wesele Figara – W.A. Mozart), Paminę i I Damę (Czarodziejski flet – W.A. Mozart), Fiordiligi (Cosi fan tutte – W.A. Mozart), Tatianę (Eugeniusz Oniegin – P. Czajkowski), Agatę (Wolny Strzelec – C.M. von Weber), Marie Antoine i Marie Marianne (Ça ira – R. Waters).
Kwartet Aulos to znakomita muzyka, świetne aranże, gwarancja wysokiego poziomu wykonawczego zarówno muzyki klasycznej jak i standardów muzyki rozrywkowej. To także profesjonalna oprawa koncertów – fachowa i ciekawa konferansjerka, stroje korespondujące z miejscem i porą koncertu – od klasycystycznych liberii i peruk do współczesnych smokingów czy wieczorowych fraków. Zespół istnieje od 1997 roku, a tworzą go absolwenci Akademii Muzycznej, którzy obecnie są solistami orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu.
Zespół wykonuje z jednakową przyjemnością dobrą muzykę każdego gatunku – od mistrzów baroku do klasyki XX-wiecznej muzyki rozrywkowej.
Muzycy zespołu sami opracowują aranżacje swoich utworów, co obok radości grania, daje im też satysfakcję tworzenia, układania materii dźwiękowej zgodnie z własnym poczuciem estetyki. Precyzyjnie wypełniają przestrzeń dźwiękową, każąc słuchaczom zapomnieć, że grają tylko cztery instrumenty. Potrafią w czterech głosach zawrzeć zarówno muzykę oper Mozarta, symfonicznych “Tańców Węgierskich” Brahmsa, jak i big-bandowych kompozycji Glenna Millera.
Dodaj komentarz