Ze względu na lokalizację portu blisko terenów mieszkalnych, normy prawne i środowiskowe limitują liczbę nocnych operacji lotniczych. W ramach „zrównoważonego podejścia” do zarządzania hałasem Ławica chce zmniejszyć nocne uciążliwości przyjmowania i odprawiania samolotów.
Zakres działań obejmuje operacyjne procedury ochrony przed hałasem, podejścia na lotnisko i odejścia z lotniska oraz wykorzystywania antyhałasowych dróg startowych. W tym celu powołany został specjalny koordynator – firma Airport Coordination Limited odpowiedzialna za przyznawanie zezwoleń na wykonanie startów lub lądowań.
Restrykcje pozwalają na wykonie do 12 operacji samolotom pasażerskim oraz do 4 operacji w ruchu prywatnym, czyli maszynom o masie do 5 ton – mówi Mariusz Wiatrowski, prezes Portu – Wprowadzenie koordynacji w godzinach nocnych to kolejne narzędzie do zmniejszenia negatywnego oddziaływania hałasu lotniczego.
Spółka Airport Coordination Limited działała na poznańskim lotnisku jako koordynator rozkładów lotów w czasie EURO 2012. Na stałe natomiast działa w Porcie Lotniczym Chopina w Warszawie.
Dodaj komentarz