W centrum Poznania, przy Okrąglaku, rozpoczęto budowę nowego łuku torowego, który umożliwi tramwajom skręt z ulicy 27 Grudnia w ulicę Mielżyńskiego. Prace budowlane, które mają na celu poprawę komunikacji tramwajowej w stolicy Wielkopolski, prowadzone będą głównie w nocy z 10 na 11 marca, co może generać pewne niedogodności związane z hałasem. Miasto podjęło decyzję o nocnym harmonogramie robót, aby minimalizować wpływ na codzienny ruch tramwajowy.
W ramach obecnie prowadzonych prac, rozbiórce podlega część piwnic Okrąglaka. W celu zabezpieczenia struktury budynku, plany zakładają zasypanie piwnic leżących pod nowym torowiskiem oraz budowę ściany oporowej, która oddzieli usuniętą część od pozostałej części konstrukcji. Dodatkowo, całkowite wyburzenie stropu nad piwnicą ma na celu ochronę Okrąglaka przed ewentualnymi drganiami wywoływanymi przez ruch tramwajów.
Pracownicy firmy budowlanej zapewniają, że wszystkie operacje rozbiórkowe są prowadzone bez użycia ciężkiego sprzętu, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo zabytku. Działania te mają na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu robót budowlanych na jeden z symboli architektury Poznania.
W ramach inwestycji, oprócz budowy samego łuku torowego, planowane są również prace naprawcze na skrzyżowaniach przy Okrąglaku oraz na ul. 27 Grudnia i Ratajczaka. Te modernizacje mają na celu poprawę komfortu podróży i efektywności komunikacji miejskiej. Dzięki końcowemu efektowi inwestycji mieszkańcy Poznania będą mogli szybko i wygodnie przemieszczać się pomiędzy północą a południem miasta.
Miejski Inżynier Ruchu podkreśla, że wszystkie elementy nowego torowiska zostaną umieszczone na maty wibroizolacyjnej. To rozwiązanie nie tylko zwiększy komfort osób przebywających w Okrąglaku, ale również pomoże spełnić normy dotyczące hałasu i drgań.
Inwestycje te są częścią szerszego programu modernizacji infrastruktury transportowej w Poznaniu, której celem jest nie tylko ułatwienie komunikacji, ale również podniesienie standardów jakości życia w mieście.
Dodaj komentarz