K U L T U R A

Nostalgia Festival: Bezpłatne wejściówki już są

Nostalgia Festiwal  Foto: Maciej Zakrzewski

Z każdym dniem coraz bliżej do rozpoczęcia jubileuszowej, dziesiątej edycji Nostalgia Festival Poznań 2017. Z oddali słychać dźwięki Pawła Mykietyna, Bartłomieja Wąsika i Barbary Kingi Majewskiej oraz Johna Pottera z projektem Amores Pasados. W tym roku w muzycznym skupieniu połączy nas idea „Pieśni wspólnej”, wokół której osnuty jest program dwóch wieczorów koncertowych, kilkunastu pokazów filmowych, spotkań z artystami i innych festiwalowych wydarzeń.

Na dwa wieczory koncertowe odbywające się w Auli Artis obowiązują bezpłatne wejściówki, które można już odbierać w Centrum Informacji Miejskiej przy ul. Ratajczaka 44. Wstęp do café-chantant, w którą zamieni się siedziba Fundacji Malta również na podstawie bezpłatnych wejściówek. Druga pula wejściówek będzie dostępna 13 listopada.

Na pokazy filmowe w ramach programu Filmowa Pieśń Wspólna oraz spotkania z artystami wstęp jest wolny. Na spektakl taneczny Partita 1 obowiązują bezpłatne zapisy: zapisy@malta-festival.pl.

Trwa także nabór na bezpłatne Warsztaty Krytyki Muzycznej z Meakulturą.

Do udziału zapraszamy studentów kierunków muzycznych i humanistycznych oraz wszystkich, którzy pasjonują się muzyką i pragną pochylić się nad tematem pieśni wspólnej. Zgłoszenia z CV prosimy przesyłać na adres: zapisy@malta-festival.pl do piątku 10 listopada, w tytule wiadomości wpisując: „warsztaty krytyki muzycznej z Meakulturą”.

Osią 10. Nostalgii będzie temat pieśni — dawnej, współczesnej, dawnej interpretowanej współcześnie i współczesnej stylizowaną na dawną, własnej i cudzej — pieśni wspólnej. „Pieśń wspólna” zrodziła się z pragnienia dotarcia do esencji śpiewu – prawdziwej energii, która powstaje między ludźmi, kiedy spotykają się i jednoczą w muzyce.

W ramach festiwalu pomysłodawcy festiwalu chcieliby zaprezentować pieśń jako gatunek demokratyczny, egalitarny i ahistoryczny, który może być rozumiany na wiele różnych sposobów, z których żaden nie będzie błędny. Zaczynamy więc prezentacją „Sonetów Szekspira” i „Wyliczanki” Pawła Mykietyna, aby przenieść się do nowego projektu – Bardo – duetu Barbary Kingi Majewskiej i Bartłomieja Wąsika z premierą „Songs”, żeby powrócić do renesansowych brzmień Johna Pottera i „Alternative History” w aranżacjach m.in. Stinga, basisty Led Zeppelin John Paul Jonesa czy Tony’ego Banksa, klawiszowca Genesis.

Użyte w artykule zdjęcia: Maciej Zakrzewski

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz