BizNews

Nowa fabryka Volkswagena prawie gotowa

Nowa fabryka Volkswagena prawie gotowa  Foto:

Koncern Volkswagena ma spore problemy po ujawnionej we wrześniu ubiegłego roku aferze z fałszowaniem danych o silnikach montowanych w samochodach ze znaczkiem VW. Na szczęście nie wpłynęło to na inwestycje tego producenta samochodów w Wielkopolsce.

Nowa fabryka Volkswagena prawie gotowa

Przeciwko Volkswagenowi złożono wiele pozwów zbiorowych miedzy innymi w Niemczech, Holandii i Stanach Zjednoczonych. Kolejne instytucje i państwa zastanawiają się nad podobnymi krokami. W odpowiedzi na pozwy Departamentu Sprawiedliwości, Federalnej Komisji do spraw handlu i własnych dealerów w USA Volkswagen zaproponował odkupienie 480.000 samochodów w Stanach i zaoferował środki finansowe na kampanię promującą ekologiczną motoryzację. Ceny akcji koncernu na giełdach także nie zachwycają udziałowców.

Po ujawnieniu afery pojawiły się pytania o losy nowej fabryki koncernu, która powstaje pod Wrześnią. Na szczęście inwestycja nie jest zagrożona. Zakład gotowy jest już w ponad 95%, natomiast start seryjnej produkcji nowej generacji modelu volkswagen crafter zaplanowany jest na drugą połowę 2016 roku. Budowa fabryki przebiega zgodnie z planem.

Nowa fabryka Volkswagena prawie gotowa

Powstaje tutaj Hala Budowy Karoserii, Lakiernia, Hala Montażu oraz Park Dostawców, Dział Samochodów Specjalnych oraz Dział Produkcji Pilotażowej.

Nowy volkswagen crafter będzie zupełnie nową konstrukcją, w pełni opracowaną, zaprojektowaną i zrealizowaną przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań – ten samochód będzie zupełnie nową jakością i zaprezentuje kompletnie inny, wyższy poziom wyrafinowania i rzemiosła w dziedzinie pojazdów dostawczych.

Rozwiązania zastosowane w lakierni będą miały wpływ na znaczne ograniczenie użycia wody i ilość generowanych odpadów. W spawalni pracować będzie blisko 500 robotów najnowszej generacji w tym z zastosowaniem niskoemisyjnej techniki laserowej. Stopień automatyzacji w nowej fabryce koncernu wyniesie 62%.

Zastosowane również będą technologie laserowe, które pozwolą łączyć dach z resztą konstrukcji i zagwarantują ogromną precyzję wykonania i trwałość połączenia – wymienia Dagmara Prystacka ze spółki Volkswagen Poznań – natomiast na montażu zainstalowana została zautomatyzowana zabudowa podłogi drewnianej oraz jednolity system sterowania produkcją dla wszystkich obszarów.

Docelowo pod Wrześnią ma być produkowanych 100.000 samochodów rocznie w ponad 50 wersjach. Z taśm produkcyjnych zjeżdżać będzie 17 samochodów na godzinę, czyli 380 na dobę. Praca w fabryce będzie się odbywała na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tu 3.000 pracowników.

Nowa fabryka Volkswagena prawie gotowa

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz