Nocna linia autobusowa nr 242 połączy lotnisko z dworcem kolejowym Poznań Główny. Także linia nr 240 zostanie wydłużona do Dworca Głównego. O takie komunikacyjne połączenie apelowali m.in. pasażerowie.
Od lutego autobusy linii nocnych nr 240 i 242 będą kursowały wydłużoną trasą: nie – jak dotąd – do ronda Kaponiera lecz do przystanku Poznań Główny.
Jest to szczególnie istotne w przypadku linii nr 242, która połączy dwie – ważne z punktu widzenia podróżnych, zwłaszcza spoza Poznania – lokalizacje: Dworzec Główny PKP oraz lotnisko na Ławicy. Do tej pory takie bezpośrednie połączenie funkcjonowało tylko za dnia – na linii nr 159.
Obserwacje prowadzone pod koniec ubiegłego roku przez pracowników ZTM oraz sygnały napływające od pasażerów podróżujących w godzinach nocnych z lotniska na dworzec (i w przeciwnym kierunku) doprowadziły do decyzji o wydłużeniu trasy linii nr 242. Nastąpi to z początkiem lutego – informuje rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Linia nr 240 – KACZA – … – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Święty Marcin – Dworcowa – POZNAŃ GŁÓWNY
Linia nr 242 – PORT LOTNICZY ŁAWICA – … – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Święty Marcin – Dworcowa – POZNAŃ GŁÓWNY
Na węźle Rondo Kaponiera autobusy linii nr 240 i 242 zatrzymywać się będą na przystankach na ul. Dworcowej (przy wylocie w ul. Święty Marcin) oraz na ul. Zwierzynieckiej (w kierunku dworca Poznań Główny przy DS Jowita za wyjazdem z ul. Zeylanda, a w kierunku przeciwnym przy hotelu Mercure). Autobusy tych linii nie będą się już zatrzymywać na ul. Roosevelta w torowisku tramwajowym, na przystanku „Bałtyk” oraz na przystanku „Most Teatralny”, a na ul. Zwierzynieckiej przy hotelu Mercure zatrzymywać się będą w kierunku przeciwnym niż dotychczas.
Jednocześnie wprowadzona zostanie korekta rozkładów jazdy: na linii nr 242 zostanie dodany kurs o godzinie 23.34 z przystanku Poznań Główny i 0.00 z przystanku Port Lotniczy Ławica. Zlikwidowany zostanie kurs linii nr 159 o godzinie 23.30 z przystanku Poznań Główny i 0.00 z przystanku Port Lotniczy Ławica.
dopóki Ławica nie będzie miała szybkiego kolejowego połączenia z Dworcem PKP – będzie się równie szybko zwijać, jak w 2018r – czyli za jakieś 3 – 4 lata definitywnie padnie.