Nowoczesne tramwaje będą produkowane w Poznaniu? Jest to bardzo możliwe. O potencjalnej współpracy miasta i HCP rozmawiali Prezydent Poznania, zarząd spółki H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych oraz przedstawiciele Agencji Rozwoju Przemysłu.
Rozmowy pokazały, że mamy podobny punkt widzenia i widzimy tu ogromny potencjał, który nie jest zauważalny i wykorzystywany – wyjaśnił Jacek Jaśkowiak.
Powstała w 1997 roku, na bazie Fabryki Lokomotyw i Wagonów HCP, spółka FPS przeszła trudną restrukturyzację. Od 2010 roku właścicielem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. We współpracy z władzami miasta firma ma otrzymać szansę wyjścia z zapaści i na ponowne zaistnienie na rynku pojazdów szynowych.
Miasto Poznań jest współwłaścicielem spółki Modertrans, specjalizującej się w produkcji, projektowaniu oraz serwisowaniu tramwajów i autobusów. Współpraca tej spółki z FPS byłaby, zdaniem prezydenta, korzystna dla obu stron.
Musimy produkować pojazdy szynowe dobrej jakości i w dobrej cenie, żebyśmy byli konkurencyjni – wyjaśnia Marcin Guryniuk, prezes FPS. – To dla nas szansa powrotu na rynek, bez tego firma nie ma przyszłości. Mamy nadzieję, że te rozmowy z prezydentem pozwolą na reaktywowanie produkcji tramwajów, w czym mamy ogromne doświadczenie.
Opcji współpracy jest wiele, od wspólnej produkcji tramwajów poczynając. To zaowocowałoby nie tylko pojazdami doskonałej jakości, ale też umożliwiłoby dalszy rozwój obu firmom, no i zapewniło wiele dobrze płatnych miejsc pracy. Obie mają tu godne uwagi osiągnięcia: Modertrans to przecież producent moderusów jeżdżących między innymi po poznańskich ulicach, a FPS, po dostarczeniu Tramwajom Warszawskim zamówionych 30 tramwajów typu 123N, opracowała unikatową konstrukcję niskopodłogowego 118N Puma, który, zdaniem konstruktorów, doskonale sprawdzi się na trasach w całej Polsce.
Dodaj komentarz