Wart ponad 25 mln zł nowoczesny terminal kontenerowy w Poznaniu – Franowie został wczoraj oddany do użytku. To w ostatnich latach najważniejsza inwestycja PKP Cargo na dynamicznie rozwijającym się rynku transportowym i największa w zachodniej Polsce.
Obiekt powstał przy unijnym współfinansowaniu i jest pierwszym etapem budowy Centrum Logistycznego na stacji Poznań Franowo.
– Uruchomienie Terminalu na stacji Poznań – Franowo jest ważnym krokiem dla rozwoju rynku intermodalnego w Polsce, czyli proekologicznego, wykorzystującego różne formy transportu kontenerów. Lista atutów centrum na Franowie jest bardzo długa: to nowoczesny i jeden z największych terminali, leży na szlaku komunikacyjnym Wschód-Zachód, blisko autostrady A2, blisko lotniska i wielkich centrów logistycznych zlokalizowanych w pobliżu. Nie bez znaczenia jest także siła gospodarcza regionu, możliwości jakie Wielkopolska oferuje inwestorom, a więc naszym potencjalnym klientom – mówi Adam Purwin, pełniący obowiązki prezesa spółki.
Terminal będzie przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym. Centrum będzie zajmowało powierzchnię ponad 20 tys. m2 i ma obsługiwać początkowo 11, a docelowo nawet do 26 tysięcy kontenerów rocznie. Istnieje możliwość jego dalszej rozbudowy w przyszłości.
Wraz z przewidywanym wzrostem rozwoju gospodarczego branża przewozowa oczekuje wzrostu zapotrzebowania na transport intermodalny. W Polsce około 6% przewozów kolejowych realizowanych jest przez transport intermodalny, dla porównania w Niemczech wielkość ta wynosi około 30%, a w Norwegii ponad 60%. Z
Istotny jest także aspekt ekologiczny realizowanej inwestycji. Mniejsza ilość kontenerów będzie przewożona przez transport drogowy. Obniżą się także koszty napraw dróg, ulegających szybszemu zniszczeniu przez ponadnormatywnie obciążone samochody ciężarowe. Lepsza jakość nawierzchni arterii drogowych w konsekwencji przyczyni się to do zwiększenia bezpieczeństwa ich użytkowników.
Dodaj komentarz