POZnań

Nowy pomysł na zarządzanie reklamami na przystankach

Nowy pomysł na zarządzanie reklamami na przystankach  Foto: UMP

Miasto ma nowy pomysł na zarządzanie reklamami ekspowanymi na wiatach przystankowych. W całym mieście jest ponad 1.000 wiat, a niemal połowa należy do prywatnych firm. W przyszłości powierzchnią reklamową miałyby zarządzać Międzynarodowe Targi Poznańskie. 

Jak tłumaczą teraz władze Poznania da to większą kontrolę nad pojawiającymi się tutaj reklamami. Chodzi nie o bejmy, jak deklarują, ale o uporządkowanie reklamowego chaosu.

Tymczasem zaledwie kilka miesięcy temu, pod koniec ubiegłego roku, Miasto chwaliło się współpracą z prywatną firmą, która miała stawiać wiaty przystankowe w centrum Poznania.

W zamian miała zarabiać na umieszczanych tutaj reklamach. Miały być montowane m. in. przy ul. Królowej Jadwigi, ale też wszędzie tam, gdzie będą odbywać się remonty. Tą firmą jest spółka AMS należąca do Agory, wydawcy m. in. Gazety Wyborczej. Włodarze Poznania podkreślali wtedy, że Miasto nie ponosiło kosztów stawiania wiat wycenionych na około 200.000,0 złotych.

Jest to partnerstwo pomiędzy Miastem a firmą AMS, podobne projekty będą kontynuowane przy kolejnych tego typu inwestycjach – zapowiadał Maciej Wudarski pod koniec listopada.

Pisaliśmy o tej inicjatywie tutaj. Wszystko niby wygląda dobrze, jednak pojawiły się wtedy pytania. Dlaczego zdecydowano się akurat z tą firmą, czy nie było innych chętnych, czy ogłaszano przetarg?

Teraz jednak stanowisko się zmieniło. Dzięki przejęciu tego biznesu przez MTP tylko one mają czerpać dochód z ekspozycji reklam na wiatach. Pozyskane w ten sposób pieniądze mają być przeznaczane m.in. na budowę nowych wiat oraz remonty i przebudowy już istniejących.

Międzynarodowe Targi Poznańskie przejęło także w zarządzanie słupy ogłoszeniowe, którymi do tej pory zajmowała się Usługowa Spółdzielnia Inwalidów.

Mają na tym skorzystać szkoły, instytucje kultury, miejskie kluby sportowe i sami poznaniacy. Część powierzchni reklamowej słupów ma być do dyspozycji mieszkańców miasta i rad osiedli. Będą oni mogli za darmo wywieszać na słupach m. in. informacje dotyczące życia dzielnicy i komunikaty związane z akcjami społecznymi. Nie mogą być związane z działalnością gospodarczą.

O ewentualnym przejęciu przez Międzynarodowe Targi Poznańskie zarządzaniem wiatami, zdecydują poznańscy radni podczas najbliższej Sesji Rady Miasta.

Użyte w artykule zdjęcia: AMS, UMP

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz