Często zanim dokonamy zakupu wymarzonej rzeczy – nie ważne czy w internecie czy w sklepie albo markecie wiele czasu spędzamy na szukaniu opinii, komentarzy, porównujemy parametry, ceny…. Zabieram nam to sporo czasu a można szybkiej i prościej. Nową interaktywną platformę skupiając fora internetowe przygotował Poznański Instytut Jakości.
– Chcieliśmy stworzyć swoiste kompendium wiedzy o tym wszystkim, czego klienci szukają w internecie, czyli najlepszych produktów lub usług – mówi Paulina Łyko z Wielkopolskiego Instytutu Jakości. Tak powstał portal o-cenione.pl. To właśnie tam można prezentować różne produkty i usługi, a kupujący lub korzystający z nich mogą je oceniać. – Portal umożliwia wyrażanie własnej opinii nie tylko o tym, co nam się podoba, ale przede wszystkim o tym, co trzeba poprawić – dodaje Paulina Łyko.
Według pomysłodawców o-cenione.pl, dużym plusem jest to, że nie musimy wertować wielu stron internetowych, ponieważ wszystko znajduje się w jednym miejscu. To ogromna oszczędność czasu i nerwów, które można stracić przeglądając ogromne zasoby www.
Wszystko, co można ocenić jest posegregowane na kategorie. W nich znajdują się najpopularniejsze produkty i usługi. Dla tych, którzy jeszcze się wahają przy zakupie to bardzo ważne informacje. Tym bardziej, że w przeciwieństwie do forów są one weryfikowane. W przypadkach zwykłych stron internetowych zdarza się, że część wpisów pochodzi od danego producenta lub jego konkurencji, którzy w nieuczciwy sposób chcą wpłynąć na wybór klientów.
Producenci lub sprzedawcy dzięki portalowi mogą poznać nie tylko oceny nabywców, ale również otrzymać bardzo szczegółowe analizy dotyczące ich działalności, produktu i oczekiwań rynku. – Są one przygotowane przez specjalistów z branży badań rynkowych – wyjaśnia menedżer o-cenione.pl. – Zarówno tych zajmujących się teorią, jak i praktyką w różnych dziedzinach – dodaje.
To właśnie dane z portalu są podstawą do stworzenia analiz. – Są one o wiele tańsze niż w przypadku zamawianych w różnych firmach zajmujących się badaniami rynku, a tak samo lub nawet bardziej adekwatne do rzeczywistości – dodaje Paulina Łyko. Z analiz przedsiębiorca może dowiedzieć się między innymi informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, zachowania i preferencje konsumentów, najlepsza forma promocji, działania konkurencji czy funkcjonowanie systemu dystrybucji. Przedsiębiorca może skorzystać z analiz standardowych lub rozszerzonych (premium).
W tej drugiej otrzymuje raport zawierający między innymi: ogólną charakterystykę firmy, pozycję na rynku, analizy trendów oraz opinii. Analiza rozszerzona zawiera dodatkowo informacje o ocenie produktu, wyniki badań ankietowych oraz wnioski i propozycje zmian. – Niestety wciąż wiele osób prowadzi swoje firmy na przysłowiowego ,,czuja”, my proponujemy im profesjonalne, a zarazem w miarę niedrogie doradztwo – podsumowuje Ryszard Ciesielski prezes Wielkopolskiego Instytutu Jakości.
Producenci lub sprzedawcy dzięki portalowi mogą poznać nie tylko oceny nabywców, ale również otrzymać bardzo szczegółowe analizy dotyczące ich działalności, produktu i oczekiwań rynku. – Są one przygotowane przez specjalistów z branży badań rynkowych – wyjaśnia menedżer o-cenione.pl. – Zarówno tych zajmujących się teorią, jak i praktyką w różnych dziedzinach – dodaje.
To właśnie dane z portalu są podstawą do stworzenia analiz. – Są one o wiele tańsze niż w przypadku zamawianych w różnych firmach zajmujących się badaniami rynku, a tak samo lub nawet bardziej adekwatne do rzeczywistości – dodaje Paulina Łyko. Z analiz przedsiębiorca może dowiedzieć się między innymi informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, zachowania i preferencje konsumentów, najlepsza forma promocji, działania konkurencji czy funkcjonowanie systemu dystrybucji. Przedsiębiorca może skorzystać z analiz standardowych lub rozszerzonych (premium). W tej drugiej otrzymuje raport zawierający między innymi: ogólną charakterystykę firmy, pozycję na rynku, analizy trendów oraz opinii. Analiza rozszerzona zawiera dodatkowo informacje o ocenie produktu, wyniki badań ankietowych oraz wnioski i propozycje zmian. – Niestety wciąż wiele osób prowadzi swoje firmy na przysłowiowego ,,czuja”, my proponujemy im profesjonalne, a zarazem w miarę niedrogie doradztwo – podsumowuje Ryszard Ciesielski prezes Wielkopolskiego Instytutu Jakości.
Dodaj komentarz