Od poniedziałku zacznie działać system sygnalizacji i blokad wjazdu na Stary Rynek w Poznaniu. To dobra informacja dla pieszych; turystów, spacerowiczów, gorsza dla dostawców towarów, orszaków ślubnych.
Do tej pory kierowcy, którzy zamierzali wjechać na płytę Starego Rynku, widzieli znak pionowy B – 1 („zakaz ruchu w obu kierunkach”) z napisem „nie dotyczy dostaw w godzinach 6.00 – 11.00, rowerów oraz na warunkach określonych przez ZDM”. Podobne tabliczki znajdują się na innych poznańskich ulicach, na przykład na Półwiejskiej i Gwarnej. Od tych przy wjeździe na Stary Rynek różnią się tylko godzinami dostaw. Na Gwarnej i Półwiejskiej wyznaczone zostały godziny dostaw między 6.00 – 10.00, 18 – 22.
„Warunki wjazdu w obszary wyłączone ruchu pojazdów – oznakowane znakiem B-1 „zakaz ruchu w obu kierunkach” ZDM wydaje na pisemny wniosek. Może je otrzymać mieszkaniec, który ma możliwość i zgodę administratora posesji na parkowanie na podwórzu lub posiada garaż.
Niestety, wielu kierowców nie stosowało się do oznakowania, przepisów, obowiązujących od kilku lat zasad wjazdu zwłaszcza na Stary Rynek. Widok jadących samochodów wśród spacerujących, turystów nie jest czymś wyjątkowym. Konieczne stało więc uszczelnienie istniejących zasad wjazdu pojazdów na Stary Rynek.
Dlatego ZDM ogłosił przetarg na „Dostawę oraz instalację systemu sygnalizacji i blokad wjazdu na Stary Rynek w Poznaniu”. Przetarg dotyczył dostawy i instalacji między innymi kolumn sterowniczych, słupków stałych oraz opuszczanych, monitoring wideo, systemu fonii, stanowisk komputerowych, które zostaną zamontowane w Operacyjnym Centrum Utrzymania i Ruchu ZDM oraz w siedzibie Straży Miejskiej na ulicy Kramarskiej. System został zamontowany na wjazdach: Kramarska/Wielka, Kramarska/Wodna, Rynkowa/Zamkowa i zacznie obowiązywać od 30 maja 2011 r.
O karty dostępu nie muszą się starać firmy dostarczające zaopatrzenie do restauracji, sklepów i pubów. Między 6.00 a 11.00, na czas dostaw, słupki będą opuszczone.
Jestem tego bardzo ciekawy. Na pewno jacyś “inwalidzi” będą próbowali i tak parkować na rynku
Ja jestem bardzo ciekawy ile już ze zidentyfikowanych “zablokowanych” przejazdów będzie wykorzystywanych. Widziałem na własne oczy jak można wjechać na Rynek omijając blokadę 🙂