Więcej linii autobusowych, więcej połączeń, wspólny bilet, a w rezultacie łatwiejsze podróżowanie. To efekt integracji systemu komunikacji zbiorowej Poznania i gminy Tarnowo Podgórne, które zacznie obowiązywać 1 stycznia 2017 roku.
Porozumienie jest efektem wielomiesięcznych negocjacji i rozmów między Maciejem Wudarskim, zastępcą prezydenta Poznania, i Tadeuszem Czajką, wójtem Tarnowa Podgórnego. Zapoczątkowało ją podpisanie listu intencyjnego w tej sprawie we wrześniu ubiegłego roku, a ideą było ułatwienie korzystania z komunikacji publicznej dla mieszkańców gminy i dla poznaniaków.
Dzięki nowej siatce połączeń mieszkańcy Tarnowa Podgórnego oraz części gmin Duszniki i Kaźmierz będą mieli do wyboru znacznie więcej połączeń. Od 1 stycznia na trasy wyruszy 8 nowych linii łączących Poznań, Tarnowo Podgórne, Kaźmierz i inne miejscowości, mieszkańcy gminy zyskają także połączenie z Rokietnicą, gdzie będą mogli przesiąść się na pociąg.
To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców gminy, ale także dla tutejszych przedsiębiorców – mówi Tadeusz Czajka. – Mamy tu w gminie 40 tysięcy miejsc pracy i znaczna część ludzi dojeżdża właśnie z kierunku Poznania. Teraz, dzięki wspólnej komunikacji, będzie to ekonomicznie korzystniejsze. No i ułatwi rozwój przedsiębiorstwom.
Podobnego zdania jest Zenon Gałka, wójt gminy Kaźmierz, która także częściowo znajduje się na terenie objętym nową siatką połączeń.
Większość naszych mieszkańców pracuje albo w Tarnowie Podgónym, albo w Poznaniu – wyjaśnia wójt. – Kaźmierz staje się zresztą taką małą sypialnią Poznania. Dlatego bardzo nas cieszy ta zmiana, bo im bardziej zbliżamy się do miasta, tym lepiej dla naszych mieszkańców.
Prezydent Wudarski zwrócił uwagę, że integracja jest korzystna także dla poznaniaków.
Dla zachodniej części miasta oznacza to znaczne wzmocnienie transportu publicznego – mówił. – Na przykład projektowana linia 803 zintegruje Ogrody z Baranowem.
W pojazdach będzie obowiązywała wspólna taryfa biletowa Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Mieszkańcy korzystający z tych autobusów będą mogli podróżować na kartę PEKA, co oznacza dla nich sporą oszczędność. Do systemu nie zostaną włączone linie nr 05, 06, 08, 09 i 10, gdzie nadal będzie obowiązywała taryfa opłat TP Bus ustalana przez radę gminy. Jak wyjaśnił wójt Tadeusz Czajka, jest tak dlatego, że są to linie mające charakter lokalny, a ich główną funkcją jest dowóz dzieci do szkół na terenie gminy.
Dodaj komentarz