Zbliżający się długi weekend, od 15 do 18 sierpnia 2024 roku, stanowi doskonałą okazję, aby odkryć bogactwo historii komunikacji miejskiej Poznania. W tym czasie mieszkańcy i turyści będą mieli szansę na przejażdżkę wyjątkowymi pojazdami zabytkowymi w ramach linii turystycznych MPK Poznań oraz na przejażdżkę malowniczą Kolejką Parkową Maltanka.
Historyczne składy tramwajowe i autobusy
W czwartek, 15 sierpnia, na trasę tramwajową 0 wyruszy niepowtarzalny zabytkowy skład K+ND. To zjawisko wzbudzi zainteresowanie zarówno lokalnej społeczności, jak i przyjezdnych. Na autobusowej linii 100 będzie można dostrzec legendarnego Ikarusa 260 oraz nowoczesnego Solarisa Urbino 12, które wspólnie podkreślają historię i rozwój komunikacji miejskiej w Poznaniu. Na linii 102 pojawi się także autobus DAF MB200, a linia historyczna H zaoferuje przejażdżkę wagonem silnikowym Bergische Stahlindustrie z dodatkiem wagonu doczepnego Carl Weyer.
Kolejny dzień, piątek 16 sierpnia, to wyjątkowa okazja do przejazdu tramwajem GT8 o numerze bocznym #707, który przez lata służył poznaniakom. Autobusowa linia 100 ponownie przyciągnie uwagę dzięki piętnastometrowemu Neoplanowi, który obok Ikarusa 260 stanie się atrakcją tego dnia.
W sobotę, 17 sierpnia, kursować będzie tramwaj GT8 o numerze bocznym #702 na linii turystycznej 20. Miłośnicy komunikacji miejskiej nie będą zawiedzeni – także na linii autobusowej 100 ponownie pojawi się Ikarus oraz charakterystyczny żółty DAF. Linia 102 będzie obsługiwana przez popularnego Jelcza 043, znanego jako „Ogórek”.
Ostatni dzień długiego weekendu to niedziela, 18 sierpnia. Na trasie tramwajowej 0 zaprezentuje się specjalny skład H+S2D, który zachwyci wielbicieli zabytkowej technologii. Natomiast na linii H również będzie można doświadczyć przejażdżki historycznym składem Typu I wraz z wagonem doczepnym Carl Weyer. Linia autobusowa 100 ponownie zaprezentuje Neoplana oraz DAF-a.
Dni pary na Maltance
Wszystkie dni długiego weekendu (15-18 sierpnia) to także czas dla miłośników kolei wąskotorowej. Kolejka Parkowa Maltanka będzie jeździć co 30 minut między godziną 10:00 a 19:00, dając możliwość podziwiania uroków poznańskiego parku. Po raz pierwszy w sezonie 2024 na tory wyjedzie parowóz Lowa 26004, wyprodukowany w 1951 roku. Ten unikalny pojazd ma bogatą historię; początkowo pracował w Przedsiębiorstwie Robót Kolejowych w Krakowie, a następnie był wykorzystywany w żwirowni.
Po zakończeniu swojej pierwszej kariery parowóz Lowa stał się pomnikiem techniki, a później trafił do skansenu, gdzie czekał na nową szansę. Dzięki pasjonatom z Białośliwia po wielu latach postoju i trzech latach napraw, maszyna wróciła na tory w 2019 roku i od tamtej pory z powodzeniem kursuje.
Parowóz Lowa będzie kursować o pełnych godzinach ze stacji Maltanka oraz co pół godziny ze stacji Zwierzyniec – ta dodatkowa atrakcja to ekscytująca wiadomość dla wszystkich odwiedzających.
#### Zakończenie
Dodaj komentarz