Choć nadal zdarzają się przypadki oszustw na wnuczka, to dzięki nagłaśnianiu każdego przypadku oszuści mają coraz trudniejsze zadanie. Ostatnio próbują nowego sposobu, a ofiarami mogą być firmy korzystające z terminali płatniczych. Mają już pierwsze sukcesy w naszej metropolii.
Oszuści dzwonią do sklepów i podają się za przedstawicieli firmy obsługującej terminale płatnicze. Podczas rozmowy informują, że w urządzeniu należy zmienić ustawienia. Tylko w tym tygodniu okradziono dwa sklepy na terenie gminy Ostroróg i Szamotuły.
Sprawca, telefonicznie podając się za przedstawiciela jednej z firm poinformował sprzedawczynię o rzekomej zmianie w ustawieniach terminala płatniczego i zaoferował niezwłoczną pomoc w usunięciu usterki – informuje Ewelina Grabowa z wielkopolskiej Policji – w tym celu polecił by wykonywała jego polecenia oraz o wygenerowanie doładowania zgodnie z jego wskazówkami.
Sprzedawczyni wykonała polecenia oszusta. Ten jeszcze dwukrotnie prosił ją o wprowadzenie kodów i generowanie doładowań tłumacząc, że rzekoma usterka nie została usunięta.
Kobieta po pewnym czasie zorientowała się, że została oszukana. Oddzwaniała do mężczyzny, ale numer był już nieaktywny.
Obciążyła w ten sposób konto sklepu w którym pracuje na 650,00 zł – dodaje Ewelina Grabowa – en sam przedstawiciel dokonał podobnego oszustwa w drugim sklepie na kwotę 950,00 zł.
Obie firmy zgłosiły sprawę policjantom w Szamotułach we wtorek. Podkreślają oni, że aby uniknąć takiego oszustwa i strat, należy zachować szczególną ostrożność podczas podobnych rozmów telefonicznych.
Wystarczy zadzwonić do firmy z którą mamy podpisaną umowę na obsługę terminali przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w urządzeniach.
Dodaj komentarz