ZDM uwzględnił potrzeby pasażerów i choć planowano zastąpić bilety papierowe elektronicznymi kartami, stary system pozostanie w miejskiej komunikacji. Tym samym kasowniki biletów papierowych pozostaną w pojazdach tak długo, jak długo będą dostępne tradycyjne, jednorazowe bilety papierowe.
Dziś mamy do dyspozycji możliwość opłacania przejazdów tramwajami i autobusami na dwa sposoby. Pierwszym jest korzystanie z karty PEKA, na której można zapisać bilet okresowy lub doładować tPortmonetkę i opłacać z niej przejazdy okazjonalne, sporadyczne lub osobom towarzyszącym.
Drugim jest korzystanie z tradycyjnych, jednorazowych, czasowych biletów papierowych dostępnych w pięciu nominałach: obowiązujący do 10 minut za 3 zł, obowiązujący do 40 minut lub na 1 przejazd za 4,60 zł, 24-godzinny za 13,6 zł, 48-godzinny za 21 zł oraz 72-godzinny za 27 zł dystrybuowanych w sieci sprzedaży, biletomatach, poprzez telefony komórkowe i przez kierowców na liniach nocnych i podmiejskich.
Po 1 stycznia 2015r. bilety papierowe w tradycyjnej formie będą obowiązywały w dalszym ciągu bez zmian, natomiast wprowadzenie do sprzedaży Papierowej Karty Jednorazowej (karty elektronicznej na nośniku papierowym z chipem elektronicznym, kasowanej poprzez przyłożenie do czytnika PEKA) planowane jest na przyszły – 2015 rok.
Jest to integralny element systemu PEKA. Zakładamy okres przejściowy, w którym równolegle będą funkcjonowały zarówno tradycyjne bilety papierowe, jak i Papierowa karta jednorazowa. – informuje Agnieszka Smogulecka z ZTM
a mieli zlikwidowac – jakas paranoja