Skwer w Parku Karola Marcinkowskiego zakwitł wczoraj na niebiesko. Przy nim stanęła huśtawka zachęcająca do chwili relaksu oraz tablice z torebkami nasion niezapominajek, które można oderwać, by wesprzeć kiełkowanie proekologicznych idei siejąc je w ogródku, na balkonie czy miejskim placu.
Skwery z kwiatami lobelii, w których zostały wczoraj zasadzone to pierwszy element akcji promującej Think Blue – globalną ideę Volkswagena odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi – która akcentuje, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich.
Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez Volkswagena na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska, podkreślając, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć wiele radości. Nasiona niezapominajki, rozdawane podczas akcji, mają symbolicznie o tym przypominać i promować ideę myślenia na niebiesko.
Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców wybranego zaniedbanego miejsca, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego. Meble stworzą młodzi poznańscy projektanci, a ich ostateczna forma oraz lokalizacja wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na facebooku.
W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału i przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu.
Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie. Dołączone do tablic nasiona są takim symbolicznym elementem zachęcającym do rozsiewania idei dalej, bo my jako firma wierzymy, że tylko tak, codziennymi małymi krokami wielu ludzi i ich indywidualnym zaangażowaniem, jesteśmy w stanie wprowadzić realną zmianę.– mówi Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.
świetny pomysł!