Kolorowe lunety widokowe pojawiły się w czterech punktach Poznania. Zaskoczenie jest tym większe, że patrząc przez każdą z nowych lunet można zobaczyć … morze! To jednak nie pomyłka ani niezwykłe osiągnięcie optyki, lecz akcja promocyjna Województwa Pomorskiego, zachęcająca do odwiedzania Pomorza bez względu na porę roku.
Akcja „Poznań z widokiem na … Pomorskie” zorganizowana została przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną w związku z odbywającymi się w Poznaniu Targami Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2012.
Pomorskie od lat kojarzone jest głównie z letnim wypoczynkiem nad morzem, ale organizatorzy akcji zapewniają, że region posiada wiele ciekawych ofert i propozycji, które idealnie sprawdzają się właśnie wiosną, jesienią czy zimą. – Warto brać udział w targach turystycznych, ale równolegle staramy się stosować inne, niestandardowe formy promocji, w tym osadzone w przestrzeni miejskiej. Tym razem „wychodzimy na miasto” z lunetami – tak, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorów – mieszkańców Poznania, Wielkopolski oraz odwiedzających miasto – wyjaśnia ideę akcji Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT.
Pomorskie lunety nie są jednak zwykłymi lunetami widokowymi, jakie spotyka się często nad Bałtykiem i przez które – po wrzuceniu monety – można podziwiać odległe panoramy.
Na zamontowanych wewnątrz ekranach wyświetlane są bowiem specjalne pokazy slajdów prezentujących uroki regionu pomorskiego z perspektywy różnych pór roku, a kolorystyka lunet – zielona, żółta, czerwona, niebieska – nawiązuje bezpośrednio do konkretnego sezonu.
Lunety ustawione będą do niedzieli, w czterech najbardziej uczęszczanych punktach (przed gmachem Opery, przy Starym Browarze, na Placu Wolności, przed wejściem wschodnim na tereny MTP); przez piątą na Pomorze będą mogli zaglądnąć odwiedzający targi Tour Salon.
syficzne to