Od kilku dni w punktach sprzedaży biletów także można wgrać uprawnienie do uzyskania Biletu Metropolitalnego. To duże ułatwienie dla pasażerów, ale pamiętać musimy, że większość spraw związanych z Peką załatwimy tylko w Punktach Obsługi Klienta ZTM – tych jest w mieście 11.
Punkty sprzedaży biletów (PSB) to placówki handlowe – najczęściej kioski i sklepy, w których można kupić lub przedłużyć bilety okresowe na sieć oraz doładować tPortmonetkę. Okresowy bilet trasowany można przedłużyć w PSB wyłącznie na taką samą trasę i ten sam okres obowiązywania, jak poprzedni bilet trasowany.
Od 5 sierpnia w PSB można także wgrać uprawnienie do kupna atrakcyjnego cenowo Biletu Metropolitalnego na imienną kartę PEKA, po wcześniejszym wysłaniu oświadczenia do Biletu Metropolitalnego przez e-mail lub pocztę i uzyskania potwierdzenia, że dane zostały wprowadzone do systemu PEKA. Punktów sprzedaży biletów jest obecnie 112 – mapę z lokalizacjami można znaleźć na stronie www.peka.poznan.pl
Część PSB jest oznaczona charakterystycznymi flagami. Punkty Obsługi Klienta ZTM Poznań mają znacznie szerszy zakres funkcjonowania.
Możemy w nich: kupić bilety papierowe i okresowe, doładować tPortmonetkę, złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA, odebrać kartę lub zapisać uprawnienie do ulgi a także złożyć reklamację w formie pisemnej (za wyjątkiem punktu ZTM mieszczącego się przy ulicy Matejki 59, gdzie reklamacje można złożyć w Biurze Obsługi znajdującym się w pomieszczeniu obok POK).
Punktów Obsługi Klienta ZTM jest obecnie 11.
Dodaj komentarz