Na początku września rozpocznie się gruntowna modernizacja Punktu Obsługi Klienta ZTM oraz Punktu Nadzoru Ruchu MPK przy pętli tramwajowej na Dębcu. W miejscu tymczasowych i niefunkcjonalnych obiektów powstanie nowa konstrukcja – zapewniająca dużo wyższy standard oraz komfort pracy motorniczych i kierowców w części socjalnej.
Warunki pracy i obsługi klientów także nie przystają do dzisiejszych standardów. Dlatego zespół pracowników ZTM i MPK, przy udziale plastyka miejskiego przygotowali najpierw koncepcję a następnie projekt nowego obiektu dla pętli Dębiec.
Konstrukcja połączy ze sobą trzy funkcje: Punktu Nadzoru Ruchu MPK, Punktu Obsługi Klienta i punktu socjalnego dla prowadzących pojazdy. Pierwszy taki obiekt powstanie na Dębcu, a kolejny na Ogrodach.
Przy okazji zostaną zamontowane nowe tablice informacji pasażerskiej, informujące o odjazdach w ramach całych węzłów przesiadkowych. Znacznej poprawie ulegną zarówno warunki pracy na tych pętlach, jak i poziom obsługi pasażerów. W kolejnych latach planowane jest ustawienie mniejszych obiektów: Punktów Nadzoru Ruchu MPK z punktem socjalnym oraz samodzielnych punktów socjalnych dla prowadzących pojazdy.
Budowa nowego obiektu przy pętli na Dębcu rozpocznie z początkiem września, a jego otwarcie jest planowane na I kwartał 2020 r.
Dodaj komentarz