Pierwsze tramwaje przejechały już przez rondo Żegrze i Górny Taras Rataj. Na razie to tylko jazdy testowe, ale już we wrześniu do wagonów wsiądą pasażerowie. Remont torowiska dobiega końca.
W poniedziałek (12 sierpnia) pierwsze tramwaje wjechały na nowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Na kilka godzin włączono sygnalizację świetlną na rondzie Żegrze, a na pobliskich skrzyżowaniach ruch sterowany był ręcznie. To już ostatnie przygotowania – koniecznie przed oddaniem trasy do użytku.
Po raz pierwszy testowano sygnalizację świetlną na rondzie z udziałem tramwajów. Po korekcie oprogramowania działa ona prawidłowo. Trwają prace związane z uruchomieniem pozostałych sygnalizacji świetlnych w rejonie modernizowanej trasy.
Dzięki ulepszeniu torowiska pasażerowie zyskają większy komfort podróżowania – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, który razem z drogowcami sprawdzał w poniedziałek stan nowych torów. – Będą mogli korzystać z przejść naziemnych i nowych przystanków, m.in. tego na os. Czecha, gdzie z autobusu na tramwaj będzie można przesiąść się “drzwi w drzwi”.
Inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu. Zakończono już roboty związane z sieciami podziemnymi. Dla pieszych przygotowano nowe chodniki, a dla rowerzystów – drogi rowerowe. Rozbudowano też rondo Żegrze, likwidując przejścia podziemne.Trwają jeszcze prace odtworzeniowe, wypełnianie torowiska – w zależności od lokalizacji – płytami betonowymi, kruszywem bądź matami z rozchodnika, a także nasadzenia zieleni i montaż elementów małej architektury: ławek i wiat.
Zakończono już przebudowę większości pobliskich skrzyżowań – z wyjątkiem skrzyżowania ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej, gdzie Zakład Robót Drogowych na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich rozpoczął remont nawierzchni jezdni. Prace są w pełni skoordynowane z modernizacją torowiska, dzięki czemu na kierowców czeka mniej utrudnień.
W wyniku zastosowanej technologii na nowym torowisku tramwaje będą jechać ciszej, a pasażerowie będą odczuwać mniej drgań. Powstanie nowoczesna trasa tramwajowa – trwała, stabilna, dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, przyjazna nie tylko pasażerom, ale także kierowcom i pieszym, którzy będą poruszać się w jej obrębie.
Dodaj komentarz