Lepsze zatowarowanie placówek Piotra i Pawła, nowi dostawcy, kampania promocyjna „Nasz Świętomarciński więcejpolski” oraz najbliższe plany marketingowe Grupy Piotr i Paweł, w tym nowy program lojalnościowy dla klientów, to pozytywny wynik wdrażanego planu restrukturyzacji poznańskiej sieci. Wprowadzane zmiany są tym bardziej istotne, że trwa obecnie najważniejszy kwartał dla branży.
Po objęciu 12 września trzech spółek Grupy Piotr i Paweł postępowaniem sanacyjnym firma wdraża kolejne etapy planu restrukturyzacji. Jednym z zapowiedzianych przez zarząd kroków było zamykanie nierentownych sklepów Piotra i Pawła. Proces ten jest w trakcie realizacji. Zgodnie z zapowiedzią zarządu sieci zamykane są sklepy, które nie przynoszą zysków.
Pod uwagę wzięliśmy takie czynniki jak: lokalizacja, potencjał i, konkurencja znajdująca się wokół, a także to, czy dany sklep znajduje się w części miasta, gdzie możemy liczyć na naszych docelowych klientów. Nie bez znaczenia, rzecz jasna, była EBITDA – mówi Jakub Karbowiak, Wiceprezes i Dyrektor Finansowy sieci – Założenia pierwszego etapu planu restrukturyzacji zostaną zrealizowane w grudniu – dodaje.
Równolegle odbyły się już dwie transakcje sprzedaży sklepów, pięć trafiło do sieci Biedronka, dwa sklepy zostały sprzedane do sieci Carrefour. Zarząd Grupy Piotr i Paweł w restrukturyzacji koncentruje swoje działania na kontynuacji kolejnych etapów procesu M&A prowadząc rozmowy z kilkoma inwestorami branżowymi. Jednocześnie Grupa Piotr i Paweł funkcjonuje pod nadzorem i w postępowaniu sanacyjnym – co między innymi oznacza, że sieć z mocy prawa reguluje swoje zobowiązania na bieżąco.
Piotr i Paweł wychodzi na prostą. To widać zarówno w naszych sklepach, jak i po akcjach marketingowych, jakie wdrażamy – podkreśla Marek Miętka, Prezes Grupy Piotr i Paweł. – Wraca marka własna, wraca szeroki asortyment produktów, w tym fresh food, pojawiają się nowi dostawcy, jednym słowem wracamy do gry. Przed nami najważniejszy okres w branży, stąd kończymy prace nad nowym programem lojalnościowym dla naszych klientów, którzy po prostu liczą na więcej – dodaje.
W przygotowaniu jest także remodeling punktów sprzedaży połączony z otwarciem nowego wzorcowego sklepu sieci w Poznaniu. To nie koniec pozytywnych zmian w Piotrze i Pawle. W najbliższym okresie startują realizowane z dostawcami promocje przeznaczone dla klientów oraz kontynuacja akcji marketingowej pod kątem nadchodzących mikołajek i Świąt Bożego Narodzenia. Ruszyła także nowa gazetka Piotra i Pawła.
cieszymy się i życzymy powodzenia, to dobre sklepy
Ale pracownikom się nie polepsza
A faktur jak nie płacili tak nie płacą, ciekawi mnie bardzo co będzie dalej…Większości publikacji medialnych można wrzucić w kibel!