POZnań

Podpisano umowę na projekt drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice

Tramwaj Naramowice Szelegowska Garbary Solna  Foto: PIM

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie podpisała umowę z firmą Sweco, która przygotuje dokumentację projektową dla drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Nowa linia będzie przedłużeniem istniejącego torowiska i poprowadzi od pętli Wilczak, przez ulice Szelągowską i Garbary, aż do węzła Małe Garbary.

Lepsza komunikacja dla północnego Poznania

Nowy odcinek trasy to kolejny krok w rozwoju komunikacji miejskiej, który ma poprawić dojazd do centrum z dynamicznie rozwijającej się północnej części miasta. Pierwszy etap trasy tramwajowej na Naramowice – od pętli Wilczak do ul. Błażeja – działa od 2022 roku i codziennie korzysta z niego kilkanaście tysięcy pasażerów. Kontynuacja tej inwestycji usprawni połączenie z centrum i odciąży ruch tramwajowy w rejonie Mostu Teatralnego.

Nowa trasa będzie miała ponad 3 km długości i zapewni sprawne połączenie z istniejącą siecią tramwajową. W ramach inwestycji planowana jest również zmiana przebiegu torowiska w rejonie Małych Garbar i Wolnicy, tak aby usprawnić ruch tramwajów w kierunku Placu Wielkopolskiego.

Zakres prac i planowane zmiany

Prace projektowe obejmą nie tylko układ torowy i przystanki, ale także modernizację infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej. Ważnym elementem będzie węzeł przesiadkowy w pobliżu stacji kolejowej Poznań Garbary, który umożliwi wygodne przesiadki między tramwajem a pociągami.

Przebudowa czeka także skrzyżowanie ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary, co pozwoli na dostosowanie go do nowego układu komunikacyjnego. Zmieniona geometria tego węzła ma również uwzględniać przyszłe inwestycje tramwajowe.

Ochrona zieleni i konsultacje społeczne

Na etapie projektowania przeprowadzona zostanie inwentaryzacja zieleni, która pozwoli ocenić stan drzew i znaleźć rozwiązania umożliwiające ich maksymalne zachowanie. Analizowana będzie także możliwość dostosowania przekroju ul. Szelągowskiej, aby dostosować trasę do istniejącego drzewostanu.

Projektowanie drugiego etapu potrwa około trzech lat. Po uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych będzie można przystąpić do wyboru wykonawcy i rozpoczęcia budowy nowego odcinka trasy tramwajowej.

Użyte w artykule zdjęcia: PIM

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz