266 uczniów z Wielkopolski będzie w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu udowadniać, że znają nie tylko języki obce, ale równie płynnie poruszają się w zakresie wiedzy historycznej i kulturowej z obszarów Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz własnego regionu.
Dlaczego szwajcarskie produkty kojarzą się nam z precyzją, a podczas wizyty we Francji od razu chcemy spróbować różnych smaków sera? Czemu technologiczne gadżety kupowalibyśmy najchętniej z Japonii, a biznes prowadzilibyśmy w Stanach Zjednoczonych? Na te i wiele podobnych pytań odpowiada destination branding – stosunkowo nowy trend w promocji miejsc, ujmujący kraje, miasta i regiony od strony marketingowej. Aby sprostać wymogom nowoczesnej promocji krajów i miast, mieszkańcy muszą nie tylko płynnie porozumiewać się w językach obcych, ale też umieć po angielsku, francusku czy niemiecku przekonać do atutów swojego regionu. A to wcale nie łatwe zadanie. Ale na pewno nie będzie miało z tym problemu 266 uczniów z Wielkopolski i okolic, którzy dostali się do półfinału konkursu „Pokaż nam język”
Konkurs lingwistyczny „Pokaż nam język” odbywa się w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu po raz dwunasty. W tym roku hasłem przewodnim jest „Czy lokalna duma = globalny podziw? Rzecz o promocji krajów i miast”. Kierowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
W dzisiejszym świecie znajomość języków obcych to podstawa. Muszą je znać nie tylko kandydaci na studia filologiczne, ale również studenci finansów, medycyny, informatyki, zarządzania czy budownictwa. A w przededniu Euro 2012, kiedy nasz kraj odwiedzą setki zagranicznych turystów – warto, żeby choć jeden język obcy znał każdy z nas.
Swoboda porozumiewania się oznacza nie tylko swobodę podróżowania i podejmowania pracy w dowolnym zakątku świata, ale jest również najlepszą promocją kraju, którego mieszkańcy pokazują, że są otwarci, wyedukowani i gotowi opowiedzieć o największych atutach swojego regionu – mówi Magdalena Piątek, organizatorka konkursu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
Dodaj komentarz