Film promocyjny Miasta Poznania zdobył nagrodę na prestiżowym festiwalu Golden Citygate w Berlinie, organizowanym na największych targach branży turystycznej na świecie. Nakręcony w zeszłym roku spot zajął 2. miejsce w kategorii Turystyka Miast. Poznań został wybrany z grona ponad 60 filmów nadesłanych na konkurs z całego świata.
Poznań zgłosił do konkursu swój nowy spot wizerunkowy. Do realizacji filmu promocyjnego zaproszono utalentowanego reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego, autora między innymi “Wojny polsko-ruskiej”. Żuławski spędził w helikopterze ponad 50 godzin kręcąc Poznań z lotu ptaka. Efektem pracy ekipy filmowej jest ponad 3-minutowy film ukazujący miasto w ujęciu kulturalnym, biznesowym, akademickim jak również rekreacyjnym. Spot wykorzystywany jest przez miasto w trzech różnych wersjach czasowych: 30 sek., 60 sek. oraz 3 minuty.
Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 10 marca na berlińskich targach ITB. Poznań znalazł się w gronie zwycięzców obok takich Państw jak Indie, RPA, Włochy, Niemcy czy “egzotyczna” Grenlandia. Spośród zgłoszonych miast nagrody odebrały między innymi Valencia, czy Goteborg. Organizatorzy dodatkowo docenili film Poznania pokazując go jako jeden z nielicznych filmów w całości podczas uroczystości wręczenia nagród. Projekcja została entuzjastycznie przyjęta przez zgromadzoną publiczność.
Nakręcony w zeszłym roku spot wykorzystany został już w listopadzie 2010 roku w zagranicznej kampanii promocyjnej w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Przez dwa tygodnie kampanii wyemitowanych zostało razem 1400 spotów, w takich stacjach jak ogólnoeuropejski CNN, niemiecki VOX, hiszpańska VIA oraz angielskie Sky Sport, Sky News i CNBC.
Poznań aktywnie promuje się na największych targach ITB Berlin. W tym roku Miasto wystawia swoje stoisko w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku. Poznań reprezentowany był również przez zastępcę prezydenta Poznania Tomasza Kaysera na seminarium “Polskie miasta w drodze do EURO 2012: Inwestycje i organizacja, oferta sportowa i kulturalna”.
beznadziejny ten film, tz fajny ale wszyscy takie robia!