W przetargu na dostawę taboru tramwajowego dla Olsztyna najwyżej oceniono ofertę konsorcjum Newagu i poznańskiego Modertransu. Tym samym przepadła oferta Solarisa, który zajął drugą pozycję (91,28 punktów), trzecia była bydgoska Pesa.
Jak zwykle w tego typu przedsięwzięciach oferenci składać będą odwołania. Ze względu na wielkość zamówienia m.in. konieczne będzie przeprowadzenie kontroli prawidłowości przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych.
Linia tramwajowa w Olsztynie jest nową miejską inwestycją w 85% finansowana z pieniędzy unijnych. Na początek po nowych liniach kursować będzie 15 pojazdów. Nie wiadomo jednak jak będą wyglądały tramwaje. Do tej pory Modertrans, spółka wydzielona z poznańskiego MPK zajmował się kapitalnymi remontami wagonów. Wiadomo, że olsztyńskie pojazdy mają mieć od 28 do 32 metrów długości i od 2,4 do 2,5 metra szerokości. Ponadto muszą zmieścić 200 pasażerów, a w tramwaju ma być zainstalowana klimatyzacja i monitoring.
Moderus Beta na poznańskich ulicach, fot: wikipedia
Polecamy cieakwy blog o tramwajach w Olszynie: http://olsztynskietramwaje.pl/
Dodaj komentarz